[LØST] Solid og stabil, men kraftig laptop ønskes

6 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg studerer ingeniør innenfor programmering og utvikling, men det siste året har jeg merket at min Acer Aspire 7738G ikke holder helt mål verken når det gjelder skolearbeid og privat bruk. Det føles rett og slett ut som den kan falle fra hverandre eller at jeg kan miste all data når som helst (noe som kan være drastisk når det gjelder skolearbeid om man ikke har tatt nylig backup). Derfor ønsker jeg å gå til innkjøp av en ny laptop.

Pris vil jeg helst at det ska være opp til 7000-8000 (vet det ikke er så mye å rutte med), men siden jeg studerer i UK så kanskje dere vet om noe billige nettsider eller merker som vi ikke har her i norge.

Spørsmålet mitt er da, vet dere om noen laptop merker som er billige, men som lager nogenlunde kraftige maskiner som man kan stole på fungerer (maskiner som virker solide)? Eventuelt nettsider i Norge eller UK som man kan få greie priser på?

________________________________________________________________________________________________________

Har lagt med enda mer om hva jeg bruker maskina til, men det er bare hvis noen vil hjelpe meg ytterligere og foreslå en maskin :P

Dette bruker jeg maskinen til:

• Generell programmering
  • Bildemanipulering/Bilderedigering
  • Utvikling av nettsider
  • Spill i ny å ne (trenger ikke high end grafikk, men greit så lenge jeg får kjørt spillet)

hva jeg ikke trenger:
    • Noe som ser bra ut så lenge det er bra
    • God lyd (har høytalere selv)
    • Bra tastatur (har det også)
    • Lang batterilevetid
    • Noe som veier lite (det kan være en murstein for mindel)
    • Masse ekstraprogrammer eller forsikring, så lenge jeg har windows er jeg fornøyd.

Det jeg trenger/ønsker:

[*]Helst over 4 gb ram (64 bit OS også)

[*]Noe flere en 2 kjerner på prosessoren

[*]Ok skjermkort som kan kjøre de fleste nye spill, men trenger ikke å kunne kjøre alt på maks

[*]God skjerm

Taker for all hjelp på forhånd :)

0