Utrulling av apps og settings til ipad2

1 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Jeg sitter nå å prøver å finne en bedre løsning for utrulling av apps og settingser til ipad2, enn å bruke itunes, og manuelle settingser.

Jeg bruker et prog som heter iphone configuration utility (kan lastes ned gratis her: http://www.apple.com/support/iphone/enterprise/ )

Her har jeg fått laget settingsfiler som kan lastes inn på ipadene enten via kabel koblet til pc, eller som jeg ønsker; på en webserver hvor bruker logger inn og verifiserer seg for så å laste inn settingser til bedriften.

Men.. I dette programmet skal man kunne legge til apps. Jeg finner ikke ut hvordan jeg kan hente frem apps filene slik at jeg kan legge de inn i settingsfilen/scriptet. Har lest noe sted at det ikke er mulig pga. appelID, så kun egenutviklede apps. Men bedrifter har jo samme konto i appstore, og på den måten er vel ikke apps'ene så personlige. Privat skal man jo kunne installere appsene på 5 ulike enheter.

Mitt ønske er å et webområde brukerne logger på fra sin ipad, kjører settingsfilen. Og på den måten blir alle appsene installert, og alle settingser satt. Om brukeren ønsker å wipe ipaden skal han/hun kunne gjøre det selv via denne løsningen.

Jeg har sett at det finnes betalingsløsninger for denne måten å rulle ut på, men jeg tror ikke det er nødvendig.

Bare jeg hadde fått inn appsene....

Noen som kan hjelpe meg, eller forklare hvorda jeg skal løse dette?

På forhånd takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive