Mailskjema i en fil.

4 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg skal legge til et mailskjema. Problemet mitt er at jeg ikke har tilgang til selve filen da jeg bruker en løsning på nett som redigerer wysiwyg. Jeg har dermed ikke noen mulighet til å få lagt inn noe kode imellom feks head tag. Jeg har kun mulighet til å legge inn html kode innenfor body tag.

Jeg har heller ikke mulighet til å legge til ekstra filer på serveren.

Jeg har sett på noen løsninger som ligger her, men jeg får ikke til å bruke php løsninger.

Har prøvd med en form løsning som denne

http://www.web-source.net/html_email_form.htm

Jeg endrer selfølgelig mail adressen men ingen ting skjer.

Noen som har forslag hva jeg kan gjøre?

Ønsker at dette skjema også skjekker at alle feltene er fyllt ut.

PS. Firmaet som drifter denne løsningen skal ha 2300,- + mva for å sette opp et skjema for meg, Jeg må ha 4. Derfor meget interesert i å fikse dette selv.

MVH JObbern

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, du kan bruke HTML til å sette opp selve skjemaet. Det er ikke noe problem.

Men du kan ikke bruke kun HTML til å sende skjemaet.

Da er du nødt til å ha et serverside-språk, f.eks PHP.

HTML er ikke et serverside-språk, og jobber kun med markup, og kan ikke utføre slike oppgaver.

Du trenger med andre ord en backend som kan sende skjemaet.

Siden du ikke har filtilgang til nettsiden din, kan du eventuelt ta en titt på eksterne tjenester, som for eksempel http://www.emailmeform.com/

Dette er tjenester som prosesserer skjemaene for deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, jeg ser via mailskjema som ligger som standard i denne pakkeløsningen at de kjører php.

Kan jeg lage eget skjema å koble dette mot deres server?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg skal legge til et mailskjema. Problemet mitt er at jeg ikke har tilgang til selve filen da jeg bruker en løsning på nett som redigerer wysiwyg. Jeg har dermed ikke noen mulighet til å få lagt inn noe kode imellom feks head tag. Jeg har kun mulighet til å legge inn html kode innenfor body tag.

Jeg har sett på noen løsninger som ligger her, men jeg får ikke til å bruke php løsninger.

Har prøvd med en form løsning som denne

http://www.web-source.net/html_email_form.htm

Jeg endrer selfølgelig mail adressen men ingen ting skjer.

Noen som har forslag hva jeg kan gjøre?

Ønsker at dette skjema også skjekker at alle feltene er fyllt ut.

PS. Firmaet som drifter denne løsningen skal ha 2300,- + mva for å sette opp et skjema for meg, Jeg må ha 4. Derfor meget interesert i å fikse dette selv.

MVH JObbern

Skal du ha 4 forskjellige former eller en fire siders form? Om det er 4 forskjellige, åssen former hadde du tenkt deg? Er du et firma eller privat?

Jeg kan lage noen enkle til deg, har slengt opp en demo på demo

Kan lage dem gratis for deg :D Men hvis du ikke har noe imot en pitteliten reklame banner ifra meg på sia di så sier jeg jo ikke nei takk til det, hehe :)

Uansett, du mottar filer fra meg som du laster opp til root foldern din på ditt webhotel, du får også en script kode som du kopierer inn på siden din hvor du enn måtte ønske. Formen kan bli på norsk hvis du ønsker det. Når noen er ferdig med og fylle ut formen kan du velge om formen skal generere en egen side med en Takke melding eller om du lager en egen takke side som formen sender utfylleren til. Du kan også bruke ditt eget design, hvis du har bilder eller bakgrunds design etc.

Litt mere info om hva du trenger hadde vært fint. Vi kan også ta dette via epost hvis ønskelig. Ta gjerne kontakt ved og svare her eller på epost: im82@live.co.uk

:lol:

EDIT: Glemte og legge til. du kan også velge om utfylleren skal få en kopi av formen som ble utfylt sendt til sin epost, om utfylleren skal få en takke melding via epost etc. Du får også en kopi sendt til din epost etter at formen er utfylt. Du kan også få Chaptcha på formen din. Er mange muligheter her. Alt jeg trenger er eposten som formen skal bli sendt til så fikser jeg resten. Kan det bli enklere? :wub:

EDIT2: Lagt til et par demoer til. demo

EDIT3: Leste litt nøyere igjennom og så dette:

Jeg har dermed ikke noen mulighet til å få lagt inn noe kode imellom feks head tag. Jeg har kun mulighet til å legge inn html kode innenfor body tag.

Siden du ikke får lagt til flere filer så ser det ut til at jeg ikke får gjort så mye. Skaffer du deg ditt eget webhotel en dag så si ifra :wub:

Endret av Rullings
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive