3 spørsmål om hovedkort og gpu

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hallo.

Har nettop fått meg gtx 570 GS og har da et 470 som blir brukt til skjerm nr 2 og her er da spølrsmålene:

1: Siden hk mitt støtter hydra engine, støtter den da sammenkobling av både 460 og 570 da? eller gjelder det da bare nvidia opp mot amd sammenkobla? og om jeg kan sammenkoble de 2 gpuene, er det da bare å bruke en vanlig sli bro?

2: Jeg bruker 570 til vanlig gaming, men jeg kan velge om enten 570 eller 460 skal brukes som physx motor... vil da jeg få bedre fps om 460 kjører physx delen og 570 kjører resten av grafikken?

3: Siden jeg fikk 570 kortet i dag så syns jeg at tempen er veldig høy.

Er det normalt at 570 skal være 10 grader varmere enn 460 under full load? og siden de 2 viftene på 570 lager ganske så mye støy under load (60-70 grader) er det da lurt av meg å sette om til manuel viftestring av gpu viftene? for jeg hadde manuel kontrol på 460.

Takker for alle svar:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Siden kortene ikke er identiske, kan du IKKE kjøre SLi. Du kan KUN bruke 470 kortet som physx-motor i systemet ditt.

570-kortet er varmere enn 470. Det har dem testet på tomshardware.com

Ellers kan du jo ringe leverandøren din og klage på høy temperatur. I norge er det jo stort sett kaldt, så like greit å ha en varm PC :D Du burde ikke endre på viftestyringen på kortet. Det er ikke å anbefale om ikke du absolutt vil selv. Men pass på temperaturen.

Endret av Tor-Ivar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jo, med Lucid Hydra kan du ha et 570 og et 470 i "SLI", bare at det ikke heter SLI ettersom det er en Nvidia-teknologi.

Tror ikke du trenger bro.

Er lurt å sette en viftekontroll manuelt ja...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive