Kvaliteten på ITpro på vei ned?

15 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei,

først å fremst: overskriften kan virke litt dømmende, den er ment som en tankevekker.

I løpet av de årene jeg har vært medlem på itpro har jeg sett en farlig nedgang i aktivitet, faglig innhold i artikklene, et forum som nesten er dødt +++.

Etter nedetiden på over 1 måned der dere byggde om nettstedet er jeg redd dere mistet mange faste brukere.

Det jeg lurer på er:

• Har dere noen plan for å ta dere opp igjen?
  • Hvile tiltak har dere iverksatt selv?
  • Er det noe vi som trofaste brukere kan gjøre?
  • Er dere nok personer i staff?
  • Ta f.eks ITavisen som byttet design/løsning, de hadde ingen nedetid

Endret av Datasmurfen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det noe vi som trofaste brukere kan gjøre?

Bidra med innhold er iallefall en ting. ITpro er jo drevet av frivillige. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er enig at itpro begynner å falle ned.

Selve siden er ikke noe i veien med, enten fordi folk tar ferie eller så er flere lei.

Vi får håpe dette begynner å bedre seg.

Ellers er vi 3 brukerne de eneste som holder liv i dette forumet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva annet enn kan gjøres, for de som ikke føler de kan bidra med å skrive artikler?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke vet jeg, men noe bør dere gjøre.

Ellers er jeg redd itpro med forumet dør ut snart....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg koser meg her enda ihvertfall. Jeg har også biddratt med et par Windows 8 artikler. Er også aktiv i "Den Store Nye Chattetråden" og det hender at jeg hjelper noen også :). Har også blitt vant med det nye designet, noe jeg var litt skeptisk til da det ble lansert. Men nå som jeg er vant med den nye setupen så går alt bra, og jeg ser jo også at det er faste brukere som også er aktive, selv om det var en lang nedetid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

En ting jeg vil si. Selv om nettsiden er frivelig basert så må man ikke skylde på det.

Selv om den er frivelig basert så kjemper den mot de andre nettsidene innen samme niche.

Men som jeg har sagt her i en annen tråd:

http://itpro.no/supportforum/index.php?showtopic=78253&pid=601664&st=0&#entry601664

Det hjelper ikke og sende inn artikkler og få mange til og bidra når de aldri blir behandlet.

Endret av Mikal
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har dere noen plan for å ta dere opp igjen?

Ja. Så fort en ny redaktør blir satt i gang, vil vi forhåpentligvis kunne ta oss opp igjen.

Hvile tiltak har dere iverksatt selv?

Vi er i gang med prosessen å finne en person til å ta over driften av nettstedet.

Økonomisk sett har vi iverksatt tiltak for å redusere driftskostnadene våre.

Er det noe vi som trofaste brukere kan gjøre?

Holde diskusjonene i gang, og sørge for aktivitet i forumet.

Er dere nok personer i staff?

Nei.

Ta f.eks ITavisen som byttet design/løsning, de hadde ingen nedetid

Vi har aldri, og vil aldri sammenlignes eller settes opp mot nevnte nettsted.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

er det derfor det er litt vanskelig og få hjelp ?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Må bare støtte innlegget over, det at diskusjon.no ofte er litt raskere forum å få svar på.

Vi kan ofte gi gode svar hvis vi vet noe, men ellers er jeg enig at vi kommer på nivå f.eks linux1.no sitt forum.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

er det derfor det er litt vanskelig og få hjelp ?

Om du får hjelp eller ikke avhenger av om det er personer til stede som vet hva det er du spør om. :) Det gjelder alle forum.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg skjønner

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fra hva jeg kan se, er det jo fortsatt hjelp å få her? Folk får jo svar på sine spørsmål i trådene de starter? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Som regel ja, men spør man veldig om detalj spørsmål så sliter man nok.

spørsmål 1: F.eks. Jeg kunne tenke meg å kjøpe nytt hovedkort, hovedsak for overklokking for AM3 prosessor? Det er jo et fint spørsmål man kunne brukt google til, eller letet litt. Ikke vanskelig hvis man vil bruke litt tid på det.

Helt greit spørsmål.

Spørsmål 2: Men hadde jeg spurt: Jeg ønsker å overklokke Asus M4A78 PRO, men hovedkortet er ustabilt (Overclocking failed er ofte feilmelding jeg får), i den siste tiden, så muligens jeg må bytte cipset på hovedkortet for å få bedre resultat, er usikker på hva det beste her er, å få mulighet for USB3,/sata 600 uten å måtte kjøpe nytt hovedkort? nå finnes det kanskje mulighet å modifisere hovedkortet her?

Da begynner man å ta Dataingeniør sin jobb, og hvor mange her har peling på å vidre utvikle hovedkort? Alt er kanskje ikke mulig uten spesiele deler en gang.

Hvis jeg hadde spurt hadde nok de få som hadde kanskje andrull, sagt kjøp heller nytt hovedkort isteden da dette nesten er umulig å gjøre selv med bra resultat.

Nå er dette ikke for å være kresen, men ja etterhvert med tiden, så blir forumene slik at folk ikke gidder å være på et forum der det ikke gis stor hjelp. Vi skal trøste oss med, at fleste parten av oss, gir gode svar.

Skal ærlig innrømme selv på diskusjon.no er bedre på svar, er de dårlige f.eks på svarene, der er muligens moderatorene for snille. Forumene virker store og uoversiktlige.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Man må være realistiske i sine spm også, LMH1. Å redesigne et hovedkort er ikke noe noen med vettet i behold gjør. :P Men skjønner eksemplet.

Uansett så butter det i at det må være noen som vet hva det spørres om som svarer. Jeg svarer iallefall ikke på poster der jeg ikke vet hva det spørres om, men det er meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive