I7 970 i gigabyte Assassin

CPU - I7 970    1 stemme

1. 1. Hvor mye kan/burde jeg overclocke den?

• 3.3
      0
    • 3.4
      0
    • 3.5
      0
    • 3.6
      0
    • 3.7
      0
    • 3.8
      0
    • 3.9
      0
    • 4.0
      0
    • 4.1
      0
    • 4.2
      1

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

6 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg har en I7 970 CPU i et Gigabyte g1 assasin hovedkort med en Coolit ECO vannkjøler.

(jeg vet at assassin hovekortet er litt i overkant bra for denne CPUen, men slik strakk budsjettet seg.)

Vet noen som omtrent hvor mye jeg kan overclocke CPUen her? jeg tenker i forhold til å kunne holde den stabil og slik at den ikke brenner.

Vet ikke om det har noe å si, men jeg har også et haf x nvidia kabinett, gtx 580 GPU og 12gb 1600mhz Kingston hyperx xms ram.(tre kanalsminne)

Til hovekortet medfølger det en "Quick Boost" knapp, jeg vet ikke om jeg tør/burde bruke den eller ikke, men den er der ihvertfall.

På forhånd takk

Endret av Jørgen Juel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan godt klare over 4.5... Tenker mellom 4-4.5 24/7.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

vil ikke det senke levetiden drastisk? hvis ikke, hva burde jeg sette dem opp mot da, prøver 4,1 i så fall først. 25 er maks multiplyer siden det er en locked CPU.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En CPU er gjerne det siste i en maskin som knekker sammen.. Mange mange år levetid altså.

Overklokking senker levetiden noe, men du vil nok uansett ha en ny maskin lenge før CPUen dør.

Uansett, overklokking skjer på eget ansvar, og det innbærer en viss risiko. Man kan en sjelden gang være uheldig med hovedkort eller chip, men de veldig høy produsjonsstandard så går i 98% av gangene bra. Litt varsom skal man selvfølgelig være.

Hva mener du med sette opp mot?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bleklager, leste vist ikke helt igjennom hva jeg hadde skrevet.

Jeg mener Hvilke verdier burde jeg øke og hvilke ikke så mye?

Husker ikke helt hva de heter, men "Multiplyer", "bus frequenzy" og "core Voltage"

Jeg har veldig lyst til å være litt over 4 ghz, hva burde jeg ha på hver da? jeg har 25*multiplyer nå, som er maks på denne chippen, siden den er "locked" alt annet er på ordiner hastighet/volt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive