[LØST] Hvor finner jeg verktøylinjen og "Alternativer for internet" i Firefox 4.01

6 innlegg i emnet

Skrevet

Endelig fått min erstatningspc og alle programmer er nye.

Sliter med å tilpasse alt og særlig i Firefox hvor jeg ikke finner ut av menyene. Leter særlig etter verktøy-linjen og deriblandt "Alternativer for internet" som jeg gjerne vil tilpasse.

Hjelp !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

verktøy-linja får du opp ved å trykke alt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tusen takk - det funket.

mvh

llars

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Men, jeg finner ikke "Alternativer for Internet" hvor jeg kan blokkere for 3.parts cookies osv.

Jeg bruker Norton Internet Security 2011 og opplever at bare jeg er inne på nettavisen og vg så har jeg 10-12 tracking cookies (som elimineres ved å kjøre rask scanning i Norton), men det burde ikke være nødvendig hele tiden.

Nå leser jeg annet sted at det er mangler i "Verktøy" som skal komme rettet i neste versjon. Stemmer det ?

Noen som vet ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Cookies eller informasjonskapsler er filer som lagres på pc'n din og som inneholder info som identifiserer pc'n din/brukeren på et nettsted. I de aller fleste tilfeller er dette nyttig, og ikke noe man trenger å bekymre seg for.

Tredjeparts-informasjonskapsler er cookies som settes av ett nettsted, men som også kan leses av andre nettsteder. For eksempel, hvis du besøker nettsted1.com, kan den sette en cookie som kan leses av nettsted2.com.

Mange annonsører bruker denne type cookies, tracking cookies, for å "følge med på" de besøkende ovenfor de forskjellige nettstedene de annonserer på. Tracking cookies benyttes derfor av annonsørene også til å gi mer "målrettet" reklame til brukerne.

MERK!

- Ved å deaktivere tredjeparts-informasjonskapsler kan du stoppe noe tracking av annonsørene, men ikke alt.

- Enkelte nettsteder (blant annet Hotmail, MSN, Live Mail Webmail, bruker tredjeparts-cookies til formål som ikke nødvendigvis er til fare for personvernet. Ved å deaktivere tredjeparts-informasjonskapsler kan gi deg problemer med disse nettstedene, og andre.

Her finner du valget til å deaktivere tredjeparts-cookies i Firefox:

post-15352-0-68457500-1307003289_thumb.j

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for det. Nå fant jeg den, men den lå skjult under Historikk hvor jeg måtte endre til "Bruk egne instillinger for historikk".

mvh

llars

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive