Program for android som hindrer programmer i å starte.

16 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hallo.

Det har seg slik at 512mb ram kanskje er for lite for telefonen min siden den konstant ligger på 50-90 mb ram ledig hele tiden og kan ikke starte et nytt program før jeg har stengt alle via advanced task manager.

Men så er spørsmålet da:

Finnes det en måte eller et program som lar meg stenge hvert enkelt program/app slik at de programmene bare startes eller kjøres når jeg manuelt åpner den og at den forblir avslått etter at jeg har slått dem av i task manageren??

For har sikkert 5-7 apps som kjøres og bare tar opp plass jeg kunne brukt til alt annet...

Takker for svar.

post-33603-0-57774700-1306802789_thumb.p

/\

LG optimus 2x

Endret av Sonarctica
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tja, hos meg avsluttes program som ligger i bakgrunnen automatisk om det er behov for mer minne. Brukte advanced taskkiller en stund, men telefonen ble fryktelig ustabil og treg av det.

Hvilken Android-versjon kjører telefonen din, da?

Med nyeste versjon (2.3.4) er iallefall ikke dette noe problem. Mener å huske at det aldri var et problem fra 2.2 og oppover, da multitaskingen har blitt vesentlig forbedret siden.. :)

EDIT:

F-Secure mobile security trenger du strengt tatt ikke. Eller laster du ned mye crap fra market for å teste? Hvis ikke trengs ikke denne altså..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

1: f security fikk jeg gratis med mobilen

2: 2.3 har ikke kommet til mobilen min enda, kjører bare 2.2

3: om jeg ikke skal bruke task manager så bare hoper programmer seg opp slik at telefonen til slutt bare reagerer hvert halve minutt-.-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det du beskriver har jeg ikke vært borti etter at 2.2 kom, men nå har jeg ikke LG Optimus da, så det kan hende det er et spesifikt problem for den.. At telefonen ble treg og til tider lite responsiv har jeg vært borti, men igjen, det var pga taskkiller og at nødvendige applikasjoner ble slått av via den.

Finner heller ikke noe om dette på google ved første øyekast, så det er godt mulig det er en eller annen app som forårsaker problemet ditt, uten at jeg skal si det for sikkert. Eneste problemet jeg kan lese angående Optimus 2x er random frys og restarting.

Men ville kanskje prøvd å fjerna advanced taskkiller for så å tatt en reboot og se om problemet forsvinner. Hvis ikke er det jo bare å installere det igjen. Skal strengt tatt ikke være nødvendig å stoppe programmer manuelt. :)

Liten sidenotis: Leser forøvrig at Optimus 2x skal få Android 2.3 i løpet av juni, eller juli i år.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja og når LG har fått gingerbeard så har allerede htc og andre mobiler allerede fått android sandwich... -.-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du har over 50MB ledig og må lukke programmer for å åpne et nytt?

Du kan jo prøve AutoKiller Memory Optimizer (av AndRS Studio), det funket knall på min (HTC Hero) før jeg byttet ROM. (krever root)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Root gidder jeg ikke, har vrus på driten min takket være det

(sender simkort sms helt uten videre og resetter skjermbeskytter tiden)

Trenger bare et program som hindrer andre program av å starte uten at jeg manuelt har startet dem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du har ikke tenkt å få lagt inn standard-rom igjen da, for å få fjernet dette (som også sikkert er årsaken til at telefonen er som den er)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Skulle gjerne men den synkroniser driten som fulgte med telefonen funker bare fow win xp-.- og med xp kompadibelt modus på pcen så er det nesten ingenting som funker, bare står at forsøket feila eller noe-.-

Og orker ikke legge inn og laste ned alle spillene og programmene ned på nytt-.-

Endret av Sonarctica
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva mener du med "synkroniser driten"?

Men det spøker for at du ikke kommer noen vei, altså. Hvis du ikke er villig til å gjøre noe for å fikse problemet blir du ganske så fastlåst der du er, dessverre.. :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mhm... skulle ønske det var et program som tok backup av alle instillinger, multimedia, apps/spill og alt på telefonen i en stor backup:(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Googlekontoen din har backup av alle KJØPTE apps iallefall. Kan også laste opp nummer osv som er lagret på telefonen til den kontoen. Bilder og annet kan lastes opp til f.eks en dropbox-konto. Innstillinger blir vel verre, vil jeg tro.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja pga jeg har ikke minnebrikke til backup av settings-.-

tar ikke sjansen på å kjøpe spill eller apps siden jeg har blitt hijacka google kontoen før:(

bilder og annet drar jeg bare over på pcen med kabel

Er verre med settings og div annet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som sagt, kjøper ikke android appz. og nei ikke forde jeg er pirat. Men pga er redd om jeg kjøper apps og google kontoen min blir tatt så mister jeg de penga.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du trenger ikke registrere visaen din permanent i Google Checkout. :) Og har du et sikkert nok passord på kontoen din, med tilpasset gjenoppretting (i fall du skulle miste passordet), så skal du være ganske sikkret mot hijacking av kontoen. Det er opp til deg selv hvor sikkert du vil ha det... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive