2 profiler

34 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

jeg vet ikke hva som kan ha skjedd, men beklager at jeg har 2 profil navn her inne. Det jeg lurer på er: kan dette kommme av at jeg logget meg inn via facebook profilen ?

jeg har aldri hatt 2 profiler før.

Jeg vet at deres regler sier at dette ikke er lov og det skjønner jeg, men jeg prøvde og logge meg inn via facebook og jeg trodde ikke at jeg skulle få 2 profiler.

hva gjør jeg ?

det er enda en ting jeg lurer over. Hvorfor kan en ikke slette seg selv som bruker her inne ?

siden det er frivillig og melde seg inn burde det vært frivilig og trekke seg ut

Endret av keiko99
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ingen som kan svare på dette ?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dine to brukere er nå slått sammen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

uten at du har spurt meg om hvilken jeg ønsker og bruke ?

trodde jeg kunne ta det valget selv

Endret av keiko99
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det blir vel i realiteten ikke noe forskjell på om profil_a smeltes inn i profil_b eller om profil_b smeltes sammen med profil_a. I begge tilfeller vil det bli din bruker (enten med nicket fra profil_a eller nicket fra profil_B ) som vil bli stående som forfatter av alle postene du har laget, uavhengig av hvilken av brukerne du postet med.

Dersom ønsket ditt er at alle postene dine skal bli postet med et annet nick, kan du enkelt og greit endre visningsnavn under Mine Innstillinger -> Endre visningsnavn.

Dersom du i tillegg ønsker å endre innloggingsnavnet, kan det hende at Forumredaktør kan fikse dette.

Ang. ditt spørsmål om å slette brukeren din. Mener du brukeren din, og i tillegg alle postene dine? Vel, som nevnt tidligere er det sånn på dette forumet at det du skriver, kan komme andre til nytte, og vi ønsker dermed ikke at noe blir slettet.

Det kan i midlertid hende at man unntaksvis kan søke om å få opprettet en ny bruker, og da samtidig gjøre den gamle brukeren utilgjengelig. Dette kan være hvis det er særlig grunn til å la deg få slippe å bli knyttet opp mot din tidligere bruker. Merk: dette vil ikke gjøre dine gamle poster blir slettet.

Dersom dette er ønskelig, kan du sende en søknad til red@itpro.no med begrunnelse om hvorfor dette er ønsket.

Mvh. r2d290

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

uten at du har spurt meg om hvilken jeg ønsker og bruke ?

trodde jeg kunne ta det valget selv

Jeg tok utgangspunktet i den brukeren du faktisk brukte aktivt.

Duplikatbrukeren din hadde kun 3 innlegg, og jeg anså det som en smal sak å slå sammen de to.

Som r2d290 sier, kan du enkelt endre visningsnavn, epostadresse og passord osv. via Dine Innstillinger.

Du kan også knytte Facebook opp mot din nåværende bruker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

smal sak for deg ja, men kostet det så mye og spørre meg B)

jeg har heller ikke fått svar på: Hvorfor kan en ikke slette seg selv som bruker her inne ?

det er frivillig og melde seg inn burde det vært frivilig og trekke seg ut.

Da kunne jeg selv slettet den brukeren jeg selv ønsket.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan få deaktivert brukeren din om du ønsker. Og om det er en veldig god grunn for det, kan også brukeren bli slettet. Ta isåfall kontakt med en av oss moderatorer eller en av administratorene per PM, så tar vi det derifra.

Administrering av forumet er det moderatorer og administratorer som tar seg av, derfor er sletting av brukere og innlegg ikke noe brukerne selv råder over. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Les hva du selv skriver også leser du det jeg skriver :)

Jeg skrev:Hvorfor kan en ikke slette seg selv som bruker her inne ?

det er frivillig og melde seg inn burde det vært frivilig og trekke seg ut.

Da kunne jeg selv slettet den brukeren jeg selv ønsket.

Jeg skjønte ikke svaret ditt.. Siden det er frivilig om en vil bli meldem så skjønner jeg enda ikke hvorfor dere må vite hva andre vil gjøre..

Når vi snakker om innlegg så har jeg ingen ting og si på ditt svar, men det var heller aldri noe jeg lurte på..

Nei jeg skal ikke slette meg selv, men jeg ville valgt hvem jeg skulle slette av dem 2 brukerene jeg hadde

det står ingen ting om sletting av brukere i Retningslinjer for forumet.

beklager om dere føler dette som kværulerende, men jeg håper at dere ikke gjør det. det er heller ikke noe jeg prøver og gjøre.

Endret av keiko99
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er viktig at vi har kontroll over hva som skjer på forumet når det kommer til medlemmer som registreres og slettes, samt innleggene disse brukerne oppretter. Hvis noen bestemmer seg for å lage kvalme i mange tråder, for så å slette brukeren kunne dette fort blitt kaos i trådene her på forumet. Slik som det er nå vil alle trådene og innleggene som opprettes være knyttet til den brukeren som skriver dem.

Men å slette en bruker er ingen problem for de administratorene som har rettighetene til det, så det er bare å ta kontakt. Det er altså snakk om et lite mellomledd før en evt sletting kan gjennomføres, så strengt tatt ser jeg ikke helt hva problemet med det er.

Så for å svare på spørsmålet om hvorfor du ikke kan slette brukeren din som du selv vil, handler det om å ha en viss kontroll over hva som skjer på dette forumet (for å forhindre f.eks misbruk), derfor er det satt slike begrensninger. Sletting av brukerprofiler må derfor gå gjennom en administrator med denne rettigheten.

Når det gjelder ditt tilfelle så ble jo ingen av brukerprofilene slettet. De ble slått sammen til en bruker, som Martin Aleksander skriver. Om du f.eks ville ha det andre visningsnavnet istedet for "keiko99" som det er nå, er det bare å gå inn i profilinnstillingene og endre det navnet til det du vil. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ja jeg for late som at jeg skjønner det selv om jeg klør meg litt i hodet ;)

Martin Aleksander skriver: Jeg tok utgangspunktet i den brukeren du faktisk brukte aktivt.

Duplikatbrukeren din hadde kun 3 innlegg, og jeg anså det som en smal sak å slå sammen de to.

beklager så mye om dere igjen føler dette som at jeg krangler eller pirker, men sånn er det bare. hvorfor jeg beklager meg ? jo jeg kjenner ikke dere og jeg føler meg ikke sikker om jeg for beskjed om ting :)

Derfør føre var en etter snar er det ikke noe som heter det ? :D

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Neida, ingen fare at du spør og graver litt. Vi er jo her for å hjelpe. :)

Den ene brukeren hadde tre innlegg registrert på seg, mens keiko99 hadde godt over 350 innlegg. Disse to brukerne ble slått sammen til én enkelt bruker, hvor visningsnavnet keiko99 ble beholdt. Det ble slik ettersom det var keiko99 som hadde mest innlegg og ble ansett som mest aktiv. Ellers ble det ikke gjort noen andre endringer slik jeg forstår det.

Når det gjelder sletting av brukere og grunnen til at vanlige brukere ikke har denne rettigheten vet jeg ikke om jeg kan forklare det noe bedre. Det er iallefall likt på de aller fleste forum rundt om på internett. Sletting av innlegg og profiler krever i 99% av tilfellene forhøyede rettigheter.

Jeg som moderator har heller ikke muligheten til å slette noen brukerprofiler. Jeg kan derimot fjerne muligheten til å skrive emner og innlegg. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg føler desverre at dere enkelte ganger ikke vil forstå meg :(

Det er derfor jeg bruker ordet: beklager så mye om dere igjen føler dette som at jeg krangler eller pirker, men sånn er det bare. hvorfor jeg beklager meg ? jo jeg kjenner ikke dere og jeg føler meg ikke sikker om jeg for beskjed om ting

Jeg sier dere for og unngå og trekke inn enkelt persson, men nå sklir tema helt over til noe jeg ikke lurer på og dette er min egen feil, men jeg følte bare for og komme med dette.

for og unngå mere dumt nå så takker jeg for hjelpen også håper jeg ting retter seg om tid og stunder :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vi prøver etter beste evne å hjelpe, enten det er om bruk av forumet eller generell support.

Ingen spørsmål er for dumme heller, og ingen vil "fly på deg" for at du spør om noe. Så ikke nøl med det, spør i vei!

Om det gjelder en enkeltperson kan du ta det om med personen det gjelder, eller gjennom en av oss moderatorer. Vi stiller opp for deg. :)

Hvis du føler deg misforstått på noe vis så kan du prøve å omformulere spørsmålet eller være mer detaljert i din beskrivelse av problemet, så skal vi etter beste evne prøve å svare.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Takk.. føler jeg har prøvd på det :)

Tusen takk for gode svar da..

Jeg for ønske at følesene kan snu en dag

Endret av keiko99
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg føler ikke for å komme med noe mer forklaringer her nå, siden jeg ser at Kong Klykken har nevnt det aller meste.

Ja, det er frivillig å registrere seg her på forumet - og det er dessuten frivillig å logge inn!

Om en bruker ikke lenger å benytte brukerkontoen, kan den deaktiveres via en administrator.

Systemet vårt har ikke en innebygd mulighet for at brukerne kan slette sin egen brukerkonto. Dette er heller ikke noe vi ønsker.

Dette er en mulighet svært få forum har.

Men som John sier, brukerkontoer kan deaktiveres og/eller slettes ved å kontakte oss.

Case closed.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har ikke bedt om noe flere kommentarer og jeg har takket for gode svar.. glemte og sette tråden løst

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

hva skjer her da ???

når jeg logget med inn i dag har jeg 2 profiler igjen

kan noen hjelpe meg ?

prøvde og logge med inn med den andre nå

En feil oppstod!

Beklager, en feil oppstod. Hvis du ikke vet hvordan du bruker denne funksjonen, eller ikke vet hvorfor du fikk denne feilmeldingen, prøv å se gjennom hjelpefilene for mer informasjon, eller ta kontakt med en moderator/administrator.

[#10118] Vi fant ikke den delvise registreringen, eller din brukerkonto. Vennligst kontakt en administrator.

Endret av keiko99
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Etter hva jeg kan se, har du ikke flere brukere nå.

Kan du oppgi hvilke(n) profil(er) du mener du har?

Feilmeldingen du har fått, kommer trolig fordi du prøver å logge inn på den gamle brukerkontoen som tidligere er slått sammen med din nåværende?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

jeg prøver og logge meg inn via facebook og det er da jeg for den feilen

da jeg skulle logge meg inn via facebook trodde jeg det ble laget profil.

om du tar deg bryet i og søke: http://itpro.no/supportforum/index.php?showuser=33858

Endret av keiko99
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har forøkt og si at jeg vil få til sendt nytt passord til Roy keiko Tangnes, men da for jeg denne meldingen: En feil oppstod!

Beklager, en feil oppstod. Hvis du ikke vet hvordan du bruker denne funksjonen, eller ikke vet hvorfor du fikk denne feilmeldingen, prøv å se gjennom hjelpefilene for mer informasjon, eller ta kontakt med en moderator/administrator.

[#10112] Vi finner ikke brukerkontoen for navnet eller epostadressen du skrev inn. Vennligst sjekk informasjonen du skrev og prøv igjen.

hvorfor finnes det da ?

jeg vil gjerne velge selv hvilket av dem 2 bruker navnene som skal brukes og da for dere hjelpe meg slik at jeg kan få muligheten til og finne opp hvordan jeg kan logge meg inn med det.. så skal jeg gi dere beskjed om hvem jeg ønsker og slette

av info kan jeg se at Roy Keiko Tangnes ble medlem Registert: 22-Jul 11

Sist aktiv: 18 Nov 2011 19:56

hvem kan slette nick og hvem kan hjelpe meg ?

Endret av keiko99
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå er det vel snart på tide og få denne saken løst ??????????

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel...

Du har for tiden 2 brukerprofiler her på forumet;

- keiko99

- Roy Keiko Tangenes

Grunnen til at du ikke kan benytte passord-gjennoppretting på sistnevnte profil, er fordi vi ikke har lagret noen epostadresse på den kontoen. Du har koblet deg til, og logget inn på forumet ved hjelp av Facebook Connect, og vi har dermed ikke lov til å hente ut din epostadresse fra Facebook med mindre du selv legger den inn på din brukerprofil.

For å logge på sistnevnte brukerprofil, må du derfor bruke innlogging via Facebook Connect.

Du klarer fremdeles å logge inn med keiko99, så du må nesten bestemme deg for hvilken brukerprofil du vil beholde, slik at jeg kan slå sammen brukerne (igjen). Våre retningslinjer for forumet tillater ikke flere forumprofiler pr bruker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

ja jeg kan bestemme meg, men bare at jeg kommer forsatt ikke inn på Roy Keiko Tangnes.....

hva som du sletter begge så kan jeg heller registere meg på nytt ?

jeg ville kommet inn på Roy keiko Tangnes profilen

Jeg vil bare minne deg på at jeg har ikke laget 2 profiler....

kan du slette begge også lager jeg en på nytt ?

svar meg føre du gjør dette slik at jeg bekrefter deg at det skal gjøres....

Endret av keiko99
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

venter på svar

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dette emnet er stengt for flere svar.