Slideshow på webside

8 innlegg i emnet

Skrevet

Hei. Driver med en webside som det er planer om og ha en slideshow med noen bilder. Det jeg lurer på er om det finnes noen gode programmer el lignende til og lage koder for dette. eller om noen vet om ferdige koder for slideshow. Se gjerne på denne siden

send gjerne en PM om det er noe mere info som trengs

mvh Vidar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om du legger inn WordPress, så finns det WordPress-themes som har slideshows, hvor du kan konfriguere det etter eget behov :).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette er ikke noen wordpress side. denne er bygget opp av HTML og CSS. Så kan vell ikke bruke den da

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Dette er ikke noen wordpress side. denne er bygget opp av HTML og CSS. Så kan vell ikke bruke den da

jeg sleit med samme problemet. Fant masse koder på nett, men med masse reklame overalt etc. Skal du ha noe som er ditt eget så anbefaler jeg " Coffee Photo Gallery" Du kan bruke det gratis i ca 21 dager. Den lager script og filer etter at du er ferdig med og velge theme og legge inn bilder.

Samtidig kan du lage dine egne design som du kan legge i bildegalleriet (som ramme etc). Jeg har et par producter fra coffeecup.com og det har gjort livet mitt enklere da jeg ikke har så mye peiling på verken html, css eller annen form for koding.

Skulle du bestemme deg for og kjøpe det så koster det 39$. jeg angrer ikke ihvertfall.. Endelig uavhengig av andre når jeg skal lage bilde galleri (slideshow) ihvertfall.

Her er en kode du kan skrive inn i bestillingsskjemaet som gir deg 20% avslag på prisen. " 226STS ".

Kan også legge til at jeg ikke har noen affilate med de folka hvis du lurte på hvor jeg fant koden henner. jeg tjener ingenting på dette.. google på coffeecup coupon så ser du hvor mange du finner :D

link photo gallery

Kan også legge til at dette er det første photo galleri programet jeg har brukt. Det finnes sikkert billigere varianter der ute, men siden jeg har flere ting derifra så kjøpte jeg derifra. Ditt valg.

Have fun!

Endret av Rullings
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei,

Dersom det er et enkelt slideshow bestående av bilder (eventuelt med link) du skal ha, ville jeg tatt en titt på dette søkeresultatet hos Dynamic Drive. Denne siden har en av de beste kodedatabasene man finner :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Noe av mitt problem er at jeg har ikke peiling på hvordan man legger inn script og koder i websider og hvor i siden dem skal ligge for ikke å ødelegge allerede eksisterende koder

Er dette noen seriøs side. Eller en side man kan laste ned fra uten og bli spamma. http://www.scriptocean.com/popmenu.html her fandt jeg noe jeg kanskje kan bruke

vidar

Hei,

Dersom det er et enkelt slideshow bestående av bilder (eventuelt med link) du skal ha, ville jeg tatt en titt på dette søkeresultatet hos Dynamic Drive. Denne siden har en av de beste kodedatabasene man finner :)

Endret av Færskingen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Flashocean er faktisk en seriøs side ja. Har faktisk ScriptOcean Flash Menu Wizard ifra dem :E

jeg heller kunne ingenting av de greiene du nevner, som og legge inn filer hvor og hvor man skal plassere script koden. Det som har gjort det enkelt for meg er at det står hvordan du skal gjøre det på de programmene. Det enste du trenger og gjøre er og klikke på en knapp som heter " save " når du er ferdig med og redigere det du driver med, deretter velger du hvor på datamaskinen du vil at filene skal bli lagret. Etter dette trenger du ikke bry deg om de filene.

Det popper opp en script code som du kopierer. Jeg bruker dreamweaver, klikker med musen hvor jeg vil at feks galleriet skal poppe frem, går deretter i source mod og kopierer koden dit. Når du er ferdig med alt så laster du opp alt på serveren din.

Altså, jeg har null snørig på noe, men har klart og bygd opp en sånn passe grei side av null kunnskap, men trenger hjelpemidler som Scriptocean og coffeecup for og gjennomføre det, siden jeg ikke kan kode dette sjøl =). Såklart trenger du littegranne tid og sette deg inn i selve programene, men det tar ikke lange tia.

scriptocean OG coffeecup programene er VELDIG enkle og bruke og har bra veiledning inne i programene + at de har support forum (trur ikke flashocean har det, men mail support, men uansett enkelt program og bruke).

Skal du bruke fra scriptocean uten og kjøpe kan du gjøre det, men da kommer det opp en reklame banner nederst som ihvertfall jeg hater. Alt gratis er det reklame på, som oftest.

Kan legge til at du har et gratis script som heter Lightbox 2. Når man klikker på et av bildene så får du et bildegalleri av feks et produkt. Tar litt lengre tid og sette seg inn i, jeg personlig brukte en halv dag, men når jeg fikk det til ble det kanskje stilig. Ta en titt på siden min, klikk på et bilde og se hvordan det blir "Garasjesalg.org" (på venstre side ser du en av meny barene fra FlashOcean). Dette kan man også få til og bli til et bilde gallerie uten og klikke på et bilde, men det har jeg ikke prøvd på. her er det også support forum.

Lightbox2

Håper det hjelper deg litt på vei.

Endret av Rullings
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så flott Rullings. dette skal jeg virklelig sjekke ut. Takk for hjelpa så langt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive