[LØST] Ny telefon: fult tastatur, wifi, microsd

8 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Jeg skal kjøpe ny telefon, og budsjettet mitt ligger på ca 1500-2000.

Jeg har tenkt på BlackBerry Curve 8520, som jeg kan få for 1200 kr på Finn, eller til 2800 på Trigcom.

Det jeg er på jakt etter er helst noe med wi-fi og fullt tastatur (touch er ikke så viktig) pluss er også 3,5 mm jack og microSD inngang.

Noen forslag? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei,

Før du kjøper Blackberry må du være klar over at telefoner kjøpt i Norge vil være låst til Trigcom. Dette gjelder uansett om du kjøper med eller uten abonnement, brukt eller ny. Du vil kunne ringe og sende SMS med telefonen uansett operatør, men du må benytte Trigcom for å få tilgang til internett og derunder e-post osv.

Videre er ikke Blackberry særlig utbredt i Norge. Telebutikken var den siste kjeden som solgte Trigcom og Blackberry, og selv hos dem er det nå slutt. Det vil si at det ikke finnes noen Blackberry-forhandlere i Norge, annet en Trigcoms nettbutikk.

Om du er på jakt etter telefon med fult tastatur, finnes det også gode erstatninger til Blackberry. Nokia har blant annet en rekke modeller med samme tastaturoppsett og lignende utforming på telefon. Dersom du ønsker et mer avansert operativsystem, finnes det også en rekke Android-telefoner med utskyvbart QWERTY-tastatur. Eksempelvis finner du Sony Ericsson X10 Mini Pro og HTC Desire Z.

Om du ser på brukttelefoner vil X10 Mini Pro ligge godt innenfor ditt budsjett. Selv ny, vil du kunne få den til rett over 2000-lappene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan anbefale deg og sjekke ut Nokia E72 - Som er noe lignende Blackberry. Har hatt den en stund nå og fungerer utmerket. Ikke lagg i menyer og brukbart kamera. Fullt tastatur og gode taster. Bra mic og bra høytalere. Selv har jeg Spotify premium konto som jeg følgelig også bruker på mobil telefonen og med 3.5" jack har den reddet meg på mang en fest hvor musikken har blitt for mye "pokerface" :D

Ser det ligger mange på finn.no til salgs...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Stian: Jeg har prøvd X10 mini pro, men den er altfor liten etter min smak. Desire Z, derimot, er et perfekt eksempel på noe jeg kunne tenke meg :) Den er litt for dyr da..

Groove: Takk for forslaget! E72 ser ut som noe jeg kunne tenke meg. Ser også at den støtter Grooveshark, som jeg bruker, så jeg skal se om jeg finner den i en butikk ;)

Jeg har funnet en ny mobil som heter Samsung Wave 533 (het Wave 2 Pro før)

Jeg har en kamerat som har Wave, og jeg liker operativsystemet, og Wave 533 har tastatur og 3,5 mm jack :D det ser ut som den perfekte telefonen for meg, bortsett fra at den selges bare på Pixmania og en tvilsom på Finn :(

Jeg er fortsatt åpen for forslag :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei igjen,

Såvidt meg bekjent kommer ikke Samsung Wave 2 Pro til salgs i Norge. Jeg har nylig vært på produktlansering med Samsung i Norge, og de viste kun til Wave 2 - altså versjonen uten QWERTY-tastatur. Telefonen kan selvsagt bestilles fra utlandet, men husk at du da ikke har garanti- eller reklamasjonsrett i Norge. Ta gjerne en titt på denne tråden som omfatter kjøp av PC-deler fra utlandet, men som også er nokså gyldig for mobiltelefoner.

Andre eksempler på telefoner som kan ligne HTC Desire Z på dagens marked er Nokia E7, som kjører på Nokias nye Symbian 3-plattform. Denne vil derimot ligge tilnærmet likt priset som Desire Z.

Eksempler på nyere telefoner som ligner på E72, som blir henvist til over, er Nokia E5 og Nokia C3, hvor sistnevnte er en lavt priset telefon. E5 vil også holde seg innenfor budsjettet ditt.

Dersom du ser på noe eldre modeller for å presse litt på prisene, vil jeg sterkt fraråde deg å velge Nokia N97 og Samsung Vivaz Pro, dette er telefoner som kjører på en gammel Symbian-versjon, og som er godt kjent for sine mange problemer.

Sist kan jeg si at Sony Ericsson lanserer Sony Ericsson Neo, som er en ny versjon av Vivaz med Android. Det er derimot ikke kjent om denne vil komme i en Pro-versjon med QWERTY-tastatur, slik som Vivaz Pro gjorde.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for forslag Stian!

Nå har jeg allerede gått for en Huawei U8800, som ble foreslått av KongKlykken i chattetråden :)

Så håper jeg blir fornøyd! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei igjen,

Huawei U8800 er en utmerket telefon, så denne vil du nok bli fornøyd med. Den har jo dog ikke fulltastaturet, som jeg trodde var noe du fokuserte på :)

Sett gjerne tråden til [LØST], nå som du har kommet i mål ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg fant ut at jeg kunne leve uten, siden jeg har vent meg til touch-tastatur via iPod Touch ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive