[LØST] Windows Home Server 2011

4 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Leste HjemmePc i dag (mai-utgaven) at WHS2011 er ute nå. Jeg skal oppgradere og skifte ut WHS 2003 som jeg kjører idag.

Er det noen som har 2011 utgaven og hvordan fungerer den,ikke minst hvor får jeg tak i den?

Er det bedre å evt kjøre en annen server utgave

Jeg leste litt feil, det står at den kommer denne måneden. Synd det ikke går ann å slette innlegg sånn at tabben min ikke vises :-)

Endret av RTH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå kan jeg ikke helt klare å overbevise deg hvorfor homeserver er noe særlig.

Riktignok har jeg prøvd en testversjon av en tidligere, men syns det blir nesten som å basere på windows 7, og tilpasse den som en enkel fil/web server retter mot private markedet.

Du får tak i denne gjennom technet/MSDN http://www.winrumors.com/windows-home-server-2011-now-available-for-technetmsdn-customers/

Så har du technet lisens, hadde jeg heller valgt windows 2008 server privat, siden denne funger mot server (Domain controller) og litt flere nyttige funksjoner hvis du vil ha hjemme nettverk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

OK. Jeg får se hvordan mottakelse den får og evt kjøre 2008 versjon istedet. Har kjørt 2003 nå i ca 3år og er veldig fornøyd med løsningene men det kan hende jeg får de funksjonene med å kjøre andre programmer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mnja, jeg er nok litt sær, har lisom ikke helt sett greia med home server. Kjører heller en linux distro der jeg kan justere inn flere ting selv. Når det er sagt, så skjønner jeg godt at for en liten enkel server for å kjøre hjemme som skal være kjapt oppe og fungere. Så er det ok. Jeg liker å ha 100% kontroll på hvordan oppsettet skal være og til det så blir home server litt vel avlåst for min del.

Har testet litt, det ser bra ut med ett ok oppsett. Får bare håpe at du liker det like bra som du har likt 2003 til nå da. :) stabilitetsmessig vet jeg ikke. Da jeg ikke har kjørt det hardt nok til å si verken alfa eller beta, hastighetsmessig er det ok. Jeg får mer juice ut av kassen med egne dedikerte OS, men igjen. Det krever at man har tid, lyst og evnen til å sette seg ned og konfigurere opp oppsettet 100% ... Det er heller ikke helt fair å måle hastighet, siden kassen er bygd for å matche LinuxMCE som tar for seg en god del mer enn det MS greier å putte ned i sin software. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive