[LØST] Mac stjeler internett!

5 innlegg i emnet

Skrevet

Heisann!

Bestilte for ikke lenge siden 12,0 / 4,0 Mbp/s internett til oss her hjemme, og var godt fornøyd med det, helt til nå nylig!

Kjørte ett par speedtests på www.speedtest.com / nettfart / itavisen, og bare sjekket litt at alt var som det skulle være, 11,5 mbp/s ned, og 2,5-3 opp. Altså alt normalt.

Men nå nylig, har vi kun hatt 5-6 mbp/s ned, og 1-1,5 opp.

Har eliminert feilkilde ved å slå av alle komponenter bundet til nettverket, for så å slå de på en etter en. Og her viser det seg at mac'en er problemet. Med en gang den kobles til nettet, forsvinner ca. 50% av hastigheten.

Verken jeg eller madammen har noe større erfaring med mac, så jeg tenkte det kunne være lurt å spørre med kyndig personell!

Spørsmålet er vel egentlig; hva er det som forårsaker dette, og hva kan vi gjøre med det? Helst så gratis som mulig.. ;-)

Håper på å få dette utbedret! :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser ut til at problemet ordnet seg på mystisk vis av seg selv. Ingenting er bedre enn det! :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er jo det værste av det værste! For da har man jo lært nada. :S

Nå vet jeg ikke så mye om Mac, men antar vel at de trenger å oppdatere seg til tider de også. Så, den har sikkert nedlastet en oppdatering eller to.

Alternativt noen former for Virus, selv om jeg dog ville strøket det noe bort om problemet ble borte. (de pleier jo for det meste å utnytte så mye av nettkapasiteten om mulig) Ellers kan det jo hende noe nsatte på nedlastninger ved et uhell på Mac'en, og så ikke helt visste hvordan dere kunne følge nedlastningen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Andrull: Opptateringer på mac skjer ikke automatisk. Iværtfall ikke på noen av de som jeg har vært borti. Men den maser om at du skal opptatere når det er opptateringer :)

Tror nok heller at det var en nedlastning som var "skjult" som gjorde det. Når den da var ferdig var problemet borte.

Men uansett, bra å høre at problemet er borte :) Bare å si ifra om det blir problemer igjen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Husk å sette tråd som løst :).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive