[LØST] Tynn Table border

4 innlegg i emnet

Skrevet

Mårn igjen :D

Har laget et par tables med noen bilder i, men rammene rundt er ikke så veldig pene. Hvordan får jeg rammene rundt de allerede plasserte tables til og bli mye tynnere, som en svart strek __ , eller prikker ...... Har googla litt rundt at man skal plasser en ting i css og en ting i html etc, men jeg får det ikke til :|

Har fått til og copy paste noen coder sånn at jeg får enkel rammer, men finner ikke ut hvordan jeg legger til flere rammer etc + at jeg vil lære meg dette sjøl.

Noen enkle forslag på hvordan jeg forandrer rammene på de tables som er der allerede? =)

Takk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

<style type="text/css">
border:1px solid black;
</style>
[/code]

Forøvrig, etter hva jeg kan lese, er tabeller er dårlig valg av metode.. ;)

Tabeller skal kun brukes til å vise tabulære data, og ikke brukes til design eller oppsett.

Om du poster noe av koden din, eller skjermbilder, link til nettsted, er det også enda enklere å veilede deg.. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

<style type="text/css">

border:1px solid black;

</style>

Forøvrig, etter hva jeg kan lese, er tabeller er dårlig valg av metode.. ;)

Tabeller skal kun brukes til å vise tabulære data, og ikke brukes til design eller oppsett.

Om du poster noe av koden din, eller skjermbilder, link til nettsted, er det også enda enklere å veilede deg.. ;)

Kan desverre ingen andre måter en dra og slipp bilder inn i slike rammer. Har prøvd image place holder. Men på en lur måte blir designet på hjemmesiden krøllete. (bruker dreamweaver btw).

Jeg droppet hele den forrige designet som jeg hadde og startet på nytt. Her er link til eksemplet " http://garasjesalg.org/ " her er link til hele det nye designet http://garasjesalg.org/testt.html ". Som du ser er rammene støgge :D

Kanskje litt smakløs side og nesten alt i html, men php får vente til senere :D Trening gjør mester ^^,. bare jeg får skiftet på rammene så er jeg fornøyd :D

Endret av Rullings
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

EDIT: Fant det ut =)

Endret av Rullings
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive