LibreOffice eller OpenOffice

Hvilken gratis office-løsning foretrekker du?   10 stemmer

1. 1.

• Libre Office
      7
    • Open Office
      3
    • Vet ikke (la vær å stem om du er ukjent med de nevnte programmene)
      0
    • Bruker separate programmer (Abitword, Gnumeric, etc - spesifiser i tråden)
      0

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

9 innlegg i emnet

Skrevet

Heisann.

Er selv i den situasjonen at jeg ikke riktig klarer å velge hva av disse jeg vil ha installert. Kjører nå en miks med LibreOffice og OpenOffice.

Jeg vil gjerne høre deres påstander om dere har meninger som taler for det ene eller andre alternativet

MS Office er ikke samtaleemne i denne tråden, selv om jeg regner med at det er hva flertallet sverger til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Libreoffice er jo openoffice, bare med raskere og fler oppdateringer og bedre støtte til MS office produkter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er helt enig, selv navnet er forskjellen og liboffice blir ersattningen til openoffice.

Bruker selv openoffice på window og liboffice på linux siden jeg bruker disse ikke så ofte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

libreoffice siden openoffice ble automatisk til libreoffice når jeg oppdaterte det på Arch Linux

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Installerer Libreoffice over en lav sko på kundene våre sine maskiner når de ber om officepakke. Dette grunnet ikonene er større på Libreoffice og disse egner seg bedre på touchskjerm.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har prøvd OpenOffice og LibreOffice og den siste er raskest etter mine prøver.Begge er utmerket og det er inegn grunn til å kaste bort penger på å kjøpe Microsoft Office. Det er mange muligheter men jeg savner Norsk spellchecker på LibreOffice. Har sendt spørsmål til LibreOffice om det er mulig men har ikke fått svar.Tiltross for at LibreOfffice ser ut til å ta over for Openoffice i tiden fremover heller jeg over til OpenOffice.OpenOffice for programmet virker litt mer ferdig produsert enn LibreOffice.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Appropos oppdateringer. Nå kommer jo OpenOffice snart ut i versjon 3.4. Betaversjonen kan lastes ned her. En ting er iallefall sikkert, jeg bare MÅ teste den ut :D

Har forresten oppdaget en ting som kan være nyttig å huske på. Dersom man har OpenOffice installert og ønsker å skifte til LibOffice, så må man avinstallere OpenOffice først. Dersom man avinstalerer OpenOffice ETTER at LibOffice er installert, så fjerner avinstallasjonsprogrammet alle filtilhørigheter, selv om filtypene er knyttet til LibOffice.

En annen svært nyttig ting å vite er hvor man kan stille spørsmål om man ikke får svar på norske forum.

Supportforum Open Office: oooforum.org

Supportforum Libre Office: en.libreofficeforum.org

Nb: Engelskspråklige forum, men det er nok uproblematisk for de fleste av oss ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis jeg skal være veldig streng nå: Ja.

Uten en sammenliknbar liste for Open Office er det ikke sammenliknbart.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive