Deling av VDSL

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Jeg og min svigerbror skal dele samme VDSL linje fra Telenor.

Men jeg trenger litt tips om oppsett og trødløst mellom oss.

Vi bor ca 50 meter fra hverandre. Ingen hus mellom oss, bare et par trær.

Har idag satt det opp med en Planet antenne fra modem, og i det andre huset er det en gammel sandberg som tar imot siganl, og sender det videre med kabel til WAN porten i en annen gammel sandberg. Den siste sandbergen er satt opp som AP og har et tråsløst nett, og er også DHCP.

Men hastigheten blir meget dårlig, til tross for 69% signal. Men synes det er for mange ledd og punkt.

Kan dette kortes ned og funke enda bedre??

Trenger sårt tips. linja er på 40/10, men på det trødløse nettet, som er i det andre huset, får vi bare 3-4mbps.

HJELP!!!!

PS: vet at kablet er det beste, men vil helst ikke det. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvilke trådløs-teknologier støtter disse routerne dere har? Sandberg har jeg faktisk ikke sett før... Skal ikke se bort ifra at de bør skiftes mot noe sprekere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sandbergene er 54g routere. De er sikkert 5-6 år.

Men det jeg også vil vite litt om, er om man bør bruke ap og eksterne antenner, evt noe lignende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det beste med tanke på hastighet, hadde vel vært å trekke en kabel imellom husene fra routeren din inn til routeren hans. En 100meter lang Cat5e kabel er ikke så dyr:

http://cableworld.no/nettverkskabel-og-tilbehoer/nettverkskabel-cat5e/patchkabel-stp-cat5e-100-meter.asp

Men jeg kan tenke meg at dere ikke gidder å grave ned en så lang kabel pga det :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe... Har 100 meter cat 6 kabel, skjermet, klar til nedlegging, men vi vil ha det trådløst.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det mulig å bruke en Dlink WDL2100AP til å ta imot signalene, og så kable fra lanport til wanport i en annen router??

Eller er det slik at man må ha 2 like enheter når det gjelder Dlink?

Det er en modus som heter Wireless Client på dlinken, der kan jeg fange opp og koble meg til et trådløst signal, men kan dette distribueres via en kabel til en router, en annen Dlink?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive