En laptop og to eksterne skjermer

14 innlegg i emnet

Skrevet

Har en laptop som for øyblikket kjører med utvidet skrivebord til en ekstern skjerm via VGA, så tenkte jeg at jeg vil ha en skjerm til men jeg er ikke helt sikker på om det oppsettet jeg tenker meg vil fungere slik som jeg har tenkt, så jeg håper noen kloke hoder kan svare meg på dette:

Laptopen har to skjermuganger; en vga og en hdmi

De to eksterne skjermene er like, begge har en vga og en dvi port

Jeg tenkte å la den ene skjerm være koblet til med vga, slik som den er nå.

På den andre skjermen tenkte jeg å koble til en dvi til hdmi adapter og bruke en hdmi kabel fra den og til dataen.

Vil jeg kunne ha tre forskjellige bilder på de tre skjermene med dette oppsettet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

De fleste laptops har støtte for 2 skjermer. Det skal gå an og bruke de 2 eksterne, men ikke ned laptop skjermen samtidig.

Jeg tror nok du vil sitte igjen med det du har nå, eller to eksterne skjermer og en mørk laptop skjerm

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så hyggelig at alle er enige tongue.gif

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei jeg er IKKE enig!

Ok, så er jeg enig da... desverre. Jeg som håpet på en god diskusjon her og greier. :(

Det gjelder forsåvidt ikke bare laptopper med de aller fleste stasjonære PCer med en grafikkprosessor. Det er mangel på RAMDAC'er på skjermkortet/GPUen som er problemet, som bare takler to individuelle skjermer om gangen. (om det er en standard RAMDAC på 400 MHz, noe det så å si alltid er)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Etter litt fikling med en skjerm og en tv, så må jeg nok innse at dette ikke virker.

Finnes det noen annen måte å koble til to skjermer på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nix, du må ha ekstrautstyr da, som jeg sa...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det skal da være fullt mulig å bruke to eksterne skjermer om du deaktiverer den interne uten ekstra programmer. Hvilket OS bruker du, og hvilket skjermkort er det snakk om?

Finner f. eks windows alle skjermene? Har du husket å deaktivere det interne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det skal da være fullt mulig å bruke to eksterne skjermer om du deaktiverer den interne uten ekstra programmer. Hvilket OS bruker du, og hvilket skjermkort er det snakk om?

Finner f. eks windows alle skjermene? Har du husket å deaktivere det interne?

Tanken min var å ha bilde på alle tre. Windows finner alle, men verken Windows eller skjerm programvaren lar meg bruke alle tre

ATI Mobility Radeon™ HD 5850

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nix, du må ha ekstrautstyr da, som jeg sa...

Litt dyrt kanskje, men hvis alt annet feiler så er det jo en mulighet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tanken min var å ha bilde på alle tre. Windows finner alle, men verken Windows eller skjerm programvaren lar meg bruke alle tre

ATI Mobility Radeon™ HD 5850

En laptop støtter som sagt, som regel bare 2 skjermer. Om du deaktiverer laptopskjermen, så kan du få bilde på begge eksterne skjermene. Du vil ikke kunne få bilde på alle skjermene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har en ganske vanelig ASUS sonicMaster Laptop. Hadde koblet på en ekstra skjerm, men ønsket en tredje, så det ble innkjøpt. Har VGA og HDMI- porter på laptopen, og koblet en i hver. Så inn på kontrollpanel, skjermer, projiser på en ekstra skjerm, valgte side by side, og vipps, jeg har 3 skjermer som er uavhengig av hverandre. Helt suverent. 15 tom Laptop + 24 tom + 27 tom. Så det er mulig !!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, men nå er det implementert i operativsystem Windows 10, så har du nok koblinger, fungerer det nå.

Husk at tråden her er fra 2011. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fikk meg en god latter på morgenkvisten nå, når jeg så datoen på ts sin første post haha :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive