[LØST] Får ikke rullet bios tilbake

10 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Har holdt på en stundt og prøvd å få ting til på den nyeste biosen (1204), men det funker ikke helt optimalt.

Skulle så gjerne fått tilbake 1101 biosen, men det ser ut til å by på litt problemer av en eller annen merkelig grunn.

Har da flashet bioser frem og tilbake før på andre HK-er, men mitt nye nå (Asus Maximus Extreme IV) vil bare ikke slippe 1101 biosen tilbake. Har prøvd å boote fra CD, prøvd EZ flash og selvfølgelig igjennom Asus Update, men den vil ikke.

I Asus Update flasher eg og får beskjed om å re-boote. Vellykket flash, men det er fremdeles samme bios (1204). Gjennom cd og EZ så får eg beskjed om at den er outdatet, hvilket den jo er i forhold til datoen på 1204....What to do??? :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har en knapp bakpå hovedkortet der en kan clear CMOS, men den virker kun slik at alle bios instillinger/oppsett ang klokking ol blir nullstilt. Får ikke tilbake 1101, men skal prøve med batteriet. Den måten hadde eg glemt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv en ny flash etter Clear CMOS.

Har du dual BIOS?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Da har eg fjernet batteriet i over 1 min og det funket heller ikke... :angry:

Eg kan prøve nå og flashe via Asus update, men tviler på det går

Ang Dual Bios er eg litt usikker på, men det er ett eller annet som sier at eg har det

EDIT: Funket ikke å flashe nå heller med Asus Update

Endret av gjeewaytee
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde du en jumper under batteriet?

i så fall skal den flyttes til neste pin, så tilbake etter ca ett minutt, før du setter inn batteriet igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da prøver eg det...Googlet forresten etter Dual Bios og fik opp: Dual Bios Design hva no enn betyr om det er faktisk er dual bios eller om det er en eller annen form for utseende (design)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Nope..ingen jumper under batteriet

EDIT: Eg har dual bios. Har en knapp på hovedkortet som heter bios switch. Skjedde selvfølgelig ingenting der heller

Endret av gjeewaytee
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det funket heller ikke pga problemer med 64 bit i W7..Anyway så oppdaget eg at for noen dager siden så har Asus kommet ut med ny bios (1485) så eg har flashet til den og ser hva eg får til

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive