dLink DIR-635 litt setup hjelp?

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Har en dlink dir-635 med seneste firmware og internett på 20/2mb.

Idag er ruteren satt opp med WPA-personal, og 802.11 mix med b, g og n. Krypteringen er på både wpa og wpa2.

Sliter noen ganger litt med lag og slikt på PS3, så ville bare høre om det var noen tiltak jeg kunne gjøre for å få et raskere nettverk (altså mellom maskin og ruter)

1. Kan jeg fks skru av 802.11b slik at det bare blir 802.11 g og n igjen, og vil det ha noe effekt? Har bare nymotens PC'er og diverse hjemme, alt bør takle hvertfall g, kanskje n. Blir det enda bedre igjen om ruteren bare trenger å "fokusere" på 802.11n?

2. Også det med kryptering. Den står på både WPA og WPA2 som sagt. Blir den noe raskere omjeg bare setter den til WPA2, slik at den bare trenger å fokusere på det fks? Og hva med TKIP/AES? Har også her begge disse to på.

Er det evt andre ting jeg kan gjøre? Uten å miste funksjonalitet og samtidig slippe å bruke kabel :P?

Håper på noen fine svar ganske raskt, sitter å fikser litt på ruteren atm :)

MVH: Olav

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

1.

det med 802.11b/g/n vet jeg ikke så mye om, men vet at det ikke er alle enheter som støtter n. Har du alle på, så vil den enheten du bruker bruke den som den har, så om en trådløs enhet har b eller g så vil den bruke det, og ikke n..

2.

Nå vet jeg ikke hvordan det er med ps3, men min ipod sliter med wpa2. wpa2 er sikrere en wpa, men wpa er støttet av alle enheter som ikke er kjempegamle.

Nå har ikke jeg denne ruteren, men jeg har en dir 600 ruter, som sliter med både kablet forbindelse og trådløst, altså at den mister nettet ved lav belastning. Nå er min dir-600 med modifisert firmware, så kan vel ikke akkurat sammenligne den med dir-635.

Du kan jo prøve med bare b/g, tviler på at det hjelper så mye..

krypteringen, TKIP og AES, tror nok det ikke har så mye å si, har ikke testet AES, men TKIP er støttet av det meste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det jeg liksom lurer på er om den blir raskere på noen måte om jeg ber den fokusere på én og én ting isteden for å drive med gammel teknologi som 802.11b fks

Endret av o-l-a-v
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

1: Nei

2: Nei

ingen av disse vil du få noe som helst merkbar effekt ut av. Har samme ruteren selv HW v.B1.

Bruker du siste oppdatering eller siste beta oppdatering.

http://www.dlink.no/cs/Satellite?c=TechSupport_C&childpagename=DLinkEurope-NO%2FDLTechProduct&cid=1197319392337&p=1197318956615&packedargs=category%3DTechSupportSearch%26locale%3D1195806934998%26term%3DDIR-635&pagename=DLinkEurope-NO%2FDLWrapper

på HW a har beta'n en del andre endringer, så du burde har den siste.

Noe annet du kan gjøre er å sette opp ps3'n i QOS og sette prioritet 1.

http://192.168.0.1/Advanced/Traffic_Shaping.shtml

Eller endre instillingene i http://192.168.0.1/Advanced/Advanced_Wireless.shtml

til noe bedre tilpasset ditt behov.

Men problemet kan også ligge hos isp'n din. siden du har 20/2mb linje så burde du sjekke at du faktisk får det osv.

Etter min erfaring er de fleste ganske ustabile (bortsett fra fiber. Det var som en drøm, når jeg hadde det).

Endret av Barske Kjekken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive