Ikoner, hjemmesider, word og excel: Alt vokser plutselig

5 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg har fått "noe" som gjør at tekst i word, excel, firefox etc. plutselig vokser til enorme størrelser, som regel uten at de kan reduseres før maskinen har blitt restartet.

Ikonene på skjermen blir også maksimert.

Kjører Norton Internet Security. SAS, MBAM og flere "online virus scannere" finner ikke noe som helst.

Noen som kjenner symptomene, og vet en løsning?

Windows 7, 3 mnd. gammel Dell

Edit:

Fant nå ut at Norton var "avslått",og reinnstallerte den. Uansett, tre omlineskanninger ga 0 feil.

Endret av crazybear
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva skjer dersom du trykker CTRL + 0 når du opplever at ting vokser?

/Marius

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om det er en laptop, så kan det jo være at du kommer borti Fn-tasten + mellomromstasten?

Dette aktiverer isåfall forstørrelsesprogrammet, og det kan deaktiveres ved å trykke samme tastekombinasjon igjen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva skjer dersom du trykker CTRL + 0 når du opplever at ting vokser?

/Marius

I dag vokste alt i Firefox-vinduet. Det skjer så fort at jeg ikke rekker å trykke noe før det er "utvokst".

CTRL + O (prøvde både o og null) ga ingen reaksjon i "voksent firefox", men utforsker poppet opp, uten å vokse (men jeg avsluttet fort).

Resatrtet PC før det skjedde mer, for å svare her. Det virket som om enkelte taster fikk andre reaksjoner, andre virket ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om det er en laptop, så kan det jo være at du kommer borti Fn-tasten + mellomromstasten?

Dette aktiverer isåfall forstørrelsesprogrammet, og det kan deaktiveres ved å trykke samme tastekombinasjon igjen :)

Det er en Dell stasjonær kjøpt 16/12 f.å.

(Skrift)størrelse i Firefox (og andre) kan styres med CTRL +/- når alt er normalt, men når dette har inntruffet vil CTRL - bare gi et lite blaff, da den hopper opp på topp igjen med det samme.

Utforsker, word og andre det størrelse kan stilles inn, fører bare til "ny vekst" umiddelbart. Programmer som åpnes "etter angrepet" vokser etter kort tid.

Jeg har aldri opplevd at dette skjer mens maskinen ikke er i bruk. Den står på 24/7, og ikke noe skjer mens den ikke brukes. Om jeg går ifra Firefox åpent, skjer det ikke noe.

Dette får meg til å tro at dette er "noe som utløses av en tastekombinasjon" eller lignende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive