[LØST] Ordentlig vannkjøling

32 innlegg i emnet

Skrevet

Hadde de hatt nipler fra 1/8"BSP -> 1/2", så hadde det vært optimalt ja. Men siden gjendimensjonen 1/8" er såpass sjelden, så fant jeg ingen på netshop. Husk at den eksterne delen er noe gammeldags, og har derfor muligens en noe sjeldnere gjengdimensjon enn vanlig. (ikke vet jeg hvorfor) Kanskje det er fordi de ønsker at du skal bruke deres slange.... (som ikke selges mer)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok. Skjønner, men har det noe betydning for ytelsen når det er 1/2" slange inn til socket-en og tynnere slange utenfor eller hvordan eg no skal si det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok. Skjønner, men har det noe betydning for ytelsen når det er 1/2" slange inn til socket-en og tynnere slange utenfor eller hvordan eg no skal si det?

Det er jo såklart ikke optimalt, men det hadde nok ikke gjort noen forskjell om det var 1/2" kobling, da den eksterne radiatoren nok uansett ikke hadde hatt så tykk slangetykkelse på innsiden. De færreste radiatorer har nok en så høy tykkelse på vannrørene, og flowen ville uansett blitt såpass begrenset.

En liten fordel med at slangene er noe større enn innsiden av den eksterne enheten er jo at trykket i slangene er minst mulig, og dermed ikke blir så lett lekasje. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da nærmer det seg forsovidt slutten på denne tråden. Lurer bare på om eg gjorde det helt store inatt hehe. Etter mange sammenkoblinger så fikk eg tilslutt en løsning som gjorde at eg fikk nok med den kjølevæska som fulgte med (vel..nesten). De tjukke slangene fra socket-kjøleren slukte jo alt vannet så endte opp med en sliten stump på 10 cm og resten med akvarieslange.

Eg måtte fylle 3-4 dl ekstra med vann fra springen for å få den fri for luft og fungere skikkelig.

Lest meg til at eg bør skifte nå etter en mnd pga div forurensinger som kan forekomme under førstegangs bruk. Så da gjør det kanskje ikke noe at eg har blandet litt vanlig vann i eller bør eg stoppe å bruke pc-en til eg får bestilt ny og mer kjølevæske?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så bra!

Ps: Kjølevæske får du kjøpt på enhver bensinstasjon. ;)

Går bare under navnet "batterivann" eller destilert vann. Koster mellom 40-60kr for en flaske med en Liter. MEN det kan være fordelmessig med noe anti-korroderende middel og algedrepende middel etterhvert også.

Du får kjøpt det i konsentrasjoner eller ferdig blandet på nettbutikker, og er sikkert det som fulgte med. Kjører du ferdig blandet, så vil vel batterivann være greit å ha om det ikke strekker til, slik at du ikke bruker springvann.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Eg bestilte to liter med den væska som fulgte med så får det være bra :D

Tusen hjertelig takk for hjelpa :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fyrer liv igjen i denne tråden....Eg har vert veldig fornøyd med denne kjølingen. Den har fungert helt utmerket selv om den er mindre mobil hehe. Eg tenker eg snart skal gå over til socket 2011 og da antar eg at eg må ha ny vannblokk. Eller er socket 1155 og 2011 lik fysisk at eg gjerne ikke trenger å kjøpe ny?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive