Amentio Datakjeden begjært konkurs – igjen

14 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Igjen er Amentio Datakjeden begjært konkurs. Denne gangen av Trondheim Kemnerkontor.

Les mer

Endret av Testbruker JT
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg for min del har bare gode erfaringer med Amentio. Jeg bestilte en PC i deler derifra for noen år siden, og fikk alt etter ei uke eller to. Eneste som var litt irriterende da, var at PCdelene ble sendt i fem-seks forskjellige pakker og alle kom til forskjellige tider. :P Likevel, de var billigst på det tidspunktet.

Trist at ting har gått som det har, og det var vel kanskje dømt til å bli slik når de eksterne leverandørene ikke fikk pengene sine..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Amentio har lenge vært kritisert på diskusjon.no for å gi treg levering og vanskelig kundeservice.

Så ja det er synd å miste en nettbutikk, vi håper bare ikke datakjeden opplever det samme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bestilte en vare i slutten av januar. Purret i slutten av februar og fikk beskjed om at "noen" hadde glemt å bestille inn produktet. Ved neste purring i begynnelsen av april får jeg beskjed om at bestillingen min er kansellert.

Jeg synes at jeg er holdt for narr. Det spørs om et slikt firma har livets rett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Trondheim kemnerkontor mener dere vel!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Beklager, en liten skriveleif som snek seg inn i nattestimene :)

Fikset nå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Aldri hatt noen problem med Amentio eller Datakjeden, faktisk så har jeg brukt de ganske mye i det siste og ellers de siste årene. Jeg har alltid fått varene innen 5 dager fra ordren er bestillt, om varen blir sendt fra Danmark eller Amentio selv er meg likegyldig. Postivive med at de ble sendt fra Danmark var en extra bonus med å få varen på døren hehe. Men syns det er synd at de igjen har gått konkurs, super nettbutikk med supre priser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har hatt mye problemer med Amentio, har bestilt derfra 3-4 ganger og ikke en eneste gang har de sendt meg rett vare eller jeg har ikke fått alt jeg skulle ha... Sist gang sa jeg til meg selv at dette blir siste gang jeg handler hos de... og nå ser det ut som de sørger for det selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke bestilt noe særlig fra dem, kjipt. Men slik går det når man ikke betaler regningene sine. Får bare håpe at det ikke blir så altfor mange kunder som blir skadelidende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har bestilt masse fra Amentio, og har faktisk aldri hatt noe problem hverken når jeg har måttet returnere noe og ved vanlig bestilling.

All korrespondanse med kundesenteret deres har også gått helt flytende.

Sikkert god karma :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Eneste problemet jeg hadde med Amentio var viftene på kjølern til skjermkortet. De ville at jeg skulle sende inn hele kjølern noe jeg ikke gadd. Tok heller å emailet Scythe om defekt vifte, de sendte jeg 2 nye vifter innen 3 dager. Ellers syns jeg Amentio er konge å handle ifra, eller ikke nå da siden de igjen er konkurs truet osv...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg å flere med meg har ikke noen dårlige erfaringer med , amentio.no

datakjeden.no , men sørgelig det ikke bærer seg med nettshop og avhenting nermeste butikk dette var grei og rimelig , men slik er det med pris presset og avgiftene her til lands

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har fått medhold i min sak hos forbrukerrådet. klinkende klar sak om heving av kjøp. Amentio Datakjeden har avvist kravet og saken er videreført til Forbrukertvistutvalget. Saksbehandlingstiden er i underkant av 4 måneder.

De går nok konk før saken er behandlet. Da hjelper de ikke om FTU har gitt meg medhold eller ei.

De store fiskene har nok førsteprioritet på konkursboet, så "forbrukerne" er de største taperne.

Trondheim kemnerkontor bør kanskje ta en nærmere titt på holdingselskapene knyttet til Amentio Datakjeden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Datakjeden drev den siste databutikken i Tromsø, så det er synd at selskapet har så mange problemer, for nå må alt av deler og tilbehør bestilles på nett her oppe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive