Nytt utseende på Utforsker i Windows 8

16 innlegg i emnet

Skrevet

Nye avsløringer rundt Windows 8 kommer fortløpende. Det nye er utformingen av Windows Utforsker i Windows 8.

Les mer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er litt usikker på om jeg helt liker dette designet. Synes det bruker litt vel mye unødvendig plass. Kanskje fint for noen, men tviler på om jeg hadde blitt mer "effektiv" av den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg må si meg enig med Gjerrigknarken her på et par områder.

For de som har 17" eller større skjermer vil nok ikke merke veldig stor forskjell.

Men når man sitter på 16" eller mindre så ønsker man mest mulig utnyttelse av plassen, og da kommer man til å føle en så stor Ribbon spiser mye av skjermen.

Men, tiden vil vise :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den blir nok deaktivert med en gang her.

Tar opp for mye plass, og tenker det meste der blir ting man gjøre med et høyreklikk og et par venstreklikker eller en tastatursnarvei.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så bare fælt ut

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

wow gleder meg allerede.

Jeg er faktisk glad i office pakken og elsker derfor dette utseende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Synes det blir for overveldende.

At Office har ribbon, er helt greit, men Windows ønsker jeg stilrent.

Bruker dessuten sjeldnere og sjeldnere mus, så dette overdimensjonelle brukerpanelet blir for meg bare stygt, og jeg kommer sannsynligvis ikke til å anvende det noe særlig.

Vi får se...

Man bør uansett få en enkel mulighet til å velge selv hvordan utforsker skal se ut, uten å bruke ustabile tredjepartsprogrammer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Helt enig. Passer i office, men IKKE i utforsker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Enig, det de fleste etterspørr er ofte en tilnærmet ren kopi av utforskeren de hadde i windows2K med filsystemet på venstre side og minst mulig dilldall... Filutforskeren er jo der for at du skal enkelt kunne lete deg fram i en mappestruktur... er den ikke? Ribbons er greit nok i office, men som flere nevner. I veien når man sitter på mindre monitorer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ribbons er bra!

Spesiellt for litt grønne brukere - det betyr at jeg slipper å hjelpe til i så mange sammenhenger som jeg gjør i dag (håper jeg).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Blir for stort dette.. Det første som blir deaktivert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fysj, dette så bloated ut. Det virker nesten som om de har slitt med å finne nok funksjoner å putte inn i ribbonet, f.eks med å flytte knapper for sortering opp i ribbonet. Synes det fungerer bra i Windows 7 jeg, filutforskeren skal være så enkel som mulig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ribbons er bra!

Spesiellt for litt grønne brukere - det betyr at jeg slipper å hjelpe til i så mange sammenhenger som jeg gjør i dag (håper jeg).

De som ikke har snøring, kommer til å slite med filutforskeren uavhengig av om den har ribbons eller ikke... Desverre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Personlig er jeg ikke så glad i "Ribbons" selv om de gir en god oversikt over alle mulighetene du har i Explorer. Allikevel er det aldri noe som kan bli enkelt nok for brukerne som ikke tør å trykke på noe fordi de er redde for å gjøre noe galt. Ribbons spiser altfor mye av skjermbildet på bærbare datamaskiner, netbooks og eventuelle tablets som kommer til å kjøre windows i fremtiden. De burde heller ha gått samme veien som de gjorde med IE9, altså å minimere looken for å få mest mulig plass i arbeidsområdet ditt. Kontekstmenyer og alternativer-verktøylinjen er det forlk er best kjent med, og bruker minst plass.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

huff, tar opp alt for mye plass

holder meg til Linux :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer