[LØST] Konvertere PSD-design til HTML/CSS

3 innlegg i emnet

Skrevet

Mårn

Jeg driver og lager en hjemmeside. Jeg lager den kun i photoshop. Jeg kommer til og oppdatere siden via photoshop hvis jeg vil legge ut flere bilder etc på hjemmesiden. Jeg har Null snøring på html koding :D

hadde tenkt og ha litt småstæsj på hjemmesiden min som jeg regner med må gjøres i et websideredigerings program. Når jeg laster opp et bilde feks under link "Barne klær" så hadde det vært fint om det hadde stått et tall bak, på hvor mange produkter det er i den kategorien.

eks link:

:: Barneklær (16)

:: Leker (23)

:: Atomvåpen (2)

Finnes det en lettvin måte og gjøre dette automatisk på, sånn at jeg slipper og oppdatere dette manuelt via photoshop? (ja jeg har web plass etc).

Jeg bruker NVU redigerings program til og åpne et photoshop design i. Mere en og lage design i photoshop, sende det over til NVU som html fil, laste opp via ftp kan jeg ikke.

Trenger en liten guide her. Takk for hjelpen =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Oi, her var det mye.. :)

Er det en nettbutikk du skal starte her? Eller er det generell informasjon om ulike produkter?

Ting fungerer nok ikke på den måten du har tenkt.

Bra at du bruker et bildebehandlingsprogram til å lage et design, men dette hjelper deg lite når du er ferdig med designet, og skal skrive designet i HTML/CSS.

Dersom du ikke er spesielt god i HTML/CSS, vil du ha en lang vei foran deg, da det tar lang tid å lage et godt design fra scratch.

Her bør du også ta med i vurderingen av å leie inn en designer/webutvikler til å gjøre jobben for deg - eller å benytte deg av et ferdig template (gratis eller kjøpt).

Det ser ut til at du skal ha mange sider med produkter på nettstedet ditt, og da vil jeg anbefale deg å se på CMS (Content Management System). Her kan du se litt på vår artikkel; Slik velger du riktig CMS.

Lager du nettstedet ditt via et CMS, vil du få en enklere prosess for innholdshåndtering, som vil gjøre den daglige jobben enklere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kanskje jeg ikke utdypet meg godt nok :P . Designet er mer eller mindre ferdig. Den er allerede konvertert til html som kan lastes opp via ftp, men jeg kunne tenke meg litt små stæsj. Som feks et tall som vises bak hver link som viser hvor mange produkter det er i hver kategori, bak hver link på fremsiden som jeg viste til i den første tråden. som feks denne linken " Klær (15) " Tallet (15) står for hvor mange "bilder"/produkter" det er i den kategorien. Vil bare ha et tall bak hver link som sier hvor mange ting det er under den linken :D

En klokke som går og tikker hadde også vært fint :D Men trenger man flere år med innlæring i html, php css etc hvis man har lyst til og legge til noe så lite? Finnes det guider der ute for små ting som dette? Snakker ikke om og lage en side fra bunn av med html etc, men bare et par koder jeg kan slenge inn her og der med programmet NVU? =)

Siden er ferdig den, men hadde likt at de tallene automatisk oppdaterer seg da jeg legger inn nye bilder i de mappene/linkene. (hvis dette er mulig og man ikke må skrive (15) manuelt?).

EDIT: ingen nettbutikk. Bare en side med noen få bilder + en 5-10 linker på =) Designet i seg sjøl ser bra ut, uten noen form for personlig html koding. Er klar over at konvertering ikke blir helt det samme som og skrive kodene selv, men det er så liten hjemmeside at det kan neppe ha stor betydning, håper jeg.

håper det forandrer ting litt =)

Endret av Rullings
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive