Trøbbel med ekstern harddisk

3 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg opplevde i dag at en av mine eksterne harddisker ikke lengre ville virke ordentlig etter en restart av maskinen. Det er en Seagate Freeagent Desktop. Jeg hadde sittet og jobbet med informasjonen som er på den disken rett før jeg skulle restarte. Nå finner ikke lengre maskinen disken. Etter en ekstra restart, fant den disken men jeg klarte ikke å få kopiert ut noen av filene. Etter det igjen forsvant disken fra oversikten i Min Datamaskin. Den vanlige lyden som kommer når man tar ut og kobler inn en USB enhet fra maskinen, kommer fortsatt. Legger jeg øret inntil disken hører jeg at det er aktivitet. Er det mulig å hente ut informasjonen fra disken på noen måte?

Jeg har i tillegg regelmessig kjørt systemkopiering i Windows (jeg bruker win7). Er det mulig der å hente ut selektiv informasjon eller tilbakestiller den hele systemet?

Hvis noen har gode råd, så setter jeg stor pris på det. Det er viktig informasjon som ligger på disken...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hva slags feilmelding får du? (Rask googling ga meg disse bildene).

not_formatted.gif

Noe som dette? Eller finner du ikke harddisken i det heletatt?

Prøvd å koble fra harddisken også koble til igjen?

Kanskje defekt harddisk?

Uten å kjøpe getdataback ville jeg foreslått scandisk først:

defrag-scandisk-XP.gif

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bilde nr 2 dukket opp første gang jeg plugget ut og inn disken. Da tok jeg å scannet og reparerte disken. Da virket den litt, men var veldig treg. Da prøvde jeg å kopiere informasjonen over til en annen disk, men det virket ikke. Den brukte 2- 3 min på å åpne en liten pdf fil, og da jeg lukket filen så hang Acrobat Reader seg.

Nå kommer ikke disken opp under Min Datamaskin i det hele tatt. Jeg hører den vanlige Windows lyden når jeg plugger den inn og ut, men det skjer ingen ting under Min Datamaskin. Når jeg legger øret mitt inntil disken, hører jeg at den starter.

Jeg frykter at den har gått til helvete... :angry:

Jeg har inkludert disken i Windows 7 sin sikkerhetskopi, men er usikker om man kan gjennopprette enkelte mapper, eller må gjennopprette hele systemet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive