Mister Internett og lyd ved overklokking

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Flott at siden er oppe å går igjen. Ser veldig bra ut.

Over til topic. Skjønner overhodet ikke hva som skjer. Hvis jeg overklokker litt "ekstremt" i bios(over 4,5ghz og oppover), så når desktoppen er oppe igjen så er det et rødt kryss over internettforbindelse og høyttaler-iconet. Altså ingen lyd eller internett.

Det hjelper ikke å klokke ned igjen eller velge default oppsett. Jeg må velge clear cmos for å få det tilbake.

Noen ideer? Se signatur for oppsettet mitt

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva slags volt instillinger har du?

Spessielt på hovedkortet?

Siden når du restartet bios, så tyder det på å være enten hovedkortfeil eller for lav volt.

Er prosessoren helt stabil i prime 95?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kjører 1.365 volt på cpu og 1.65 (default) på minne. Er nok heller litt høye i forhold til at de er for lav så tror ikke det er det som er problemet...Har forresten lagt merke til at når jeg kjører Turbo så funker det fint. Da setter eg bare volt til cpu og multiplikatoren og resten på auto. Men hvis jeg vil gjøre det på "gamle" måten for å nå 5Ghz eller mer så er det endel andre ting som må settes manuelt og da skjærer det seg....Den settingen jeg har nå med 4,6ghz og minne på 2133Mhz funker utmerket og er dønn stabil i Prime95 small fft med 8 work units. Dønn som i dønn for meg dvs 1 times tid

Endret av gjeewaytee
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

bump :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Er lyden og internet borte hele tiden eller ustabil?

Uten å si noen konklusjon, ville jeg tippe hovedkortet ikke får stabile spenninger eller at hovedkortet får for lite volt.

Da noen annet ville vært rart.

Kanskje hovedkortet har også en begrensning hva du klarer stabilt?

Hvis du reduserer klokkehastigheten litt også funger internett og lyden igjen, bekrefter det dette.

Nå vet jeg ikke om hovedkortet kan ha tatt skade av overklokking.

Men det burde litt til før det skjer.

Hva slags volt instillinger har du på hovedkortet? F.eks Sorth brige/North brigde?

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har begynt å legge merke til noe under oppstart og det er den lyden windows lager når du kobler til/fra div utstyr. Hver gang eg starter opp så hørte eg lyden for noe som koblet seg på for så å koble seg av for så å koble seg på igjen. Det viste seg å være skjermkortet eller kanskje skjermkortdriveren. Installerte nyeste driver(CCC 11.3) og nå funker det igjen.

Eg spilte bfbc2 igår og fikk blåskjerm selv om alt var default/auto i bios og ene gangen fikk eg crash to desktop og da var lyden borte. Rødt kryss over den høyttaleren nede til høyre.

Har og prøvd å slifte på minnebrikkene, skifte slotter osv uten hell, men skal prøve å se åssen det funker fremover med ny skjermdriver....Er det egentlig mulig at den kan være årsaken sånn i teorien?

EDIT: Alt av strøm står på auto utenom til cpu og rambrikkene

Godt mulig det har skjedd ett eller annet for eg måtte opp i 1.6v på cpu for å få den til boote på 5.3Ghz vilket ikke er helt bra kan man si :P

Endret av gjeewaytee
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive