Ustabil pålogging til domene (win2003 serv)

2 innlegg i emnet

Skrevet

I windows 2003-nettverk med 40 maskiner har vi fått eit problem der enkelte maskiner ikke greier å logge seg på domenet. Det er tilfeldig kva for maskiner det er, og det oppstår når ein loggar seg av og seinar skal logge seg på. Då kjem meldinga: " Systemet kan ikke koble til domenet enten fordi domenekontroller er nede eller utilgjengelig, eller fordi datamaskinkontoen din ikke ble funnet. Prøv igjen senere." Når dette problemet oppstår må ein då slå av maskina og prøve på nytt -gjerne eit par-tre gongar før ein kjem inn. Kva kan problemet vere? Forslag til skjekkliste?

Brukarane viser forståing for at vi jobbar med problemet, men merkar no at dette skaper ein viss form for frustrasjon -forståeleg nok. Så no håper eg på at nokon med betre kompetanse enn meg kan tipse meg.....

På førehand takk for hjelpa.

Nettverket består av win2003 serv, brantmur, 4 stk switcher (Linksys)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Feilmeldingen du har delt her, er ikke tilstrekkelig for å få noe som helst innsikt i hva problemet kan være.

Jeg kan ihvertfall gi noen tips i forhold til hvor du burde begynne:

Event logger på domene kontrolleren, hvis du har 2 eller flere, sjekk logger på de som tar imot logon requests.

Event logger på klienter, hvis det ikke er noen events på DC'ene, og du får "timeouts" eller lignende events på klientene så burde du nok ta en titt på nettverket.

Kommer du ingen vei med feilsøkingen selv, lei inn fagfolk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive