Er det ulovlig å forfalske en autograf?

5 innlegg i emnet

Skrevet

Heisann! Lurer på om noen vet om det er ulovlig å fake en autograf fra en en stor gitarspiller? Det jeg tenker på er, hvis jeg faker autografen til f.eks Ronnie Wood, å skriver den på gitaren for å så legge den ut på f.eks finn.no eller ebay og ta mer penger for den, er det ulovlig og evt hvorfor?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er en form for forfalskning, og også en form for bedrageri når du selger den.

Bedrageri-delen bortfaller hvis du beholder gitaren selv, f.eks. har den hengende på veggen for å imponere gjester.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er en form for forfalskning, og også en form for bedrageri når du selger den.

Bedrageri-delen bortfaller hvis du beholder gitaren selv, f.eks. har den hengende på veggen for å imponere gjester.

Så det vil si at det er ulovlig? :P og hvordan kan en finne ut at det er en fake autograf?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

En ting å være så frekk å skrive;

Denne varen er blitt produsert av: f.eks Ronnie Wood når en annen har produsert varen, f.eks i kina.

En annen ting er å skrive denne varen har blitt produsert av: MR bean selv (Rowan Atkinson) (Som en spøk)

Selv det ville man risikere å bruke et falsk merkenavn.

En annen ting er å skrive under noe andre har gjort.

En ting å ta kopier, og selge som orginalt, men hvorfor forfalske underskrifter?

Selv ser jeg ikke noe poeng i det, man riskerer å bli tatt, og få et negativ rykte.

Men hvorfor skal alle personer bruke finn.no og QXL til slikt?

En ting å kopiere ting slik andre forstår at varen er falsk, en annen ting er å lage en identisk kopi, å håpe andre ikke legger merke til det en gang.

Falske autografer må personen selv svare for, ellers kan kan sammenlignet 2 autografer å se etter avvik.

Til moderatorer: Er denne og ligdene diskusjoner egnet på et forum?

Greit å spørre hva man har lov til og ikke, men jeg ser lite poeng med lengere diskusjoner slik som denne.

Slike spørsmål kan også tolkes f.eks slik:

Hei, jeg sitter i fengsel i oslo, og jeg lurer på hvordan jeg rømmer uten å gjøre noe kriminelt. Har noen forslag?

Ikke noe vondt ment, men folk burde forstå at det finnes en regel, "Ikke gjør noe negativ med andre som man ikke vil gjøre mot seg selv!" den beskriver en del.

Hvis man vil studere "Juss" er det en god huskeregel, selvsagt kommer en del lover, og regler inn i bildet, men fleste av de er så forstående at folk flest burde vite.

Der går også svindel, tyveri, vold, etc er gode eksempler.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En ting å være så frekk å skrive;

Denne varen er blitt produsert av: f.eks Ronnie Wood når en annen har produsert varen, f.eks i kina.

En ting er å skrive denne varen har blitt produsert av: MR beans selv (Rowan Atkinson)

Selv det ville man risikere å bruke et falsk merkenavn.

En annen ting er å skrive under noe andre har gjort.

En ting å ta kopier, og selge som orginalt, men hvorfor forfalske underskrifter?

Selv ser jeg ikke noe poeng i det, man riskerer å bli tatt, og få et negativ rykte.

En ting å kopiere ting slik andre forstår at varen er falsk, en annen ting er å lage en identisk kopi, å håpe andre ikke legger merke til det en gang.

Falske autografer må selv personen svare for, ellers kan kan sammenlignet 2 autografer å se etter avvik.

Takk for svar! Nå skal jeg definitivt ikke gjøre det, det var bare at det var litt fristende å gjøre det ..

Men takk for alle svar! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive