recovery cd ødelagt.

7 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei. Jeg har en laptop som jeg skal formatere. Det er en fijutsu simens maskin.

Når pcen var ny så ble det lagd 3 cder for at man skal kunne formatere maskinen.

Jeg startet med den første og det gikk fint, men når den andre cden skal brukes kommer den rett over halvveis før den feiler.

Cden er ganske godt ripet opp. Jeg prøvde og lage en .img fil av cden for så og brenne den ut, men dette fungerte ikke. Imgburn stopper ved 84 prosent og får ikke til og lese mer. Jeg har prøvd meg på tannpasta metoden uten at dette fungerte.

Er det noe annet jeg kan prøve for å få denne cden til og virke igjen.

Har ikke noen annen Windows cd jeg kan bruke. Er det mulig og få tak i disse cdene noen plass?

takker på forrhånd.

Endret av splitz
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kan ligge en recovery-partisjon på pc'n som kan benyttes til en fabrikk-gjenoppretting slik at du ikke trenger å benytte noen backup-cd'er. Hvor gammel er pc'n og hvilken modell er det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er en: Amilio pi 2515-23p

Og jeg tror den er fra 2008

Jeg har allerede startet recoveryen. Regner da med at partisjonene er formatert. Om de ikke er formatert så vil jeg ikke tro at det er noe laget iom at det må brennes ut 3 dvder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har nå lest gjennom manualen. Det stemmer at det skal være mulig, men jeg får ikke dette til. Når jeg skrur på maskinen så får jeg beskjed om at det ikke er noe operativsystem på den.

Det kan kansje være mbr som er ødelagt. skal se om jeg kan få den opp med supergrub disk el.

om det er noen som har andre forslag så tar jeg de imot med stor glede.

EDIT:

Jeg fikk bootet fra supergrub. og den fant 3 partisjoner. Fikk bootet fra den som tilsvarer C: og kom inn i recovery, men får feilmelding når jeg prøver og restore så sier den at den ikke kan fullføre.

Endret av splitz
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg fikk bootet fra supergrub. og den fant 3 partisjoner.

1 av de 3 partisjonene er trolig recovery/installering. Du kan ha den som en "reserveløsning" hvis du ikke får fikset det på andre måter - eller som et "førstevalg" hvis du uansett skal installere på nytt?

3 partisjoner på bærbar PC er typisk:

* EISA-partisjon (liten, bootbar partisjon for installering)

* C: (vanlig partisjon med operativsystemet)

* D: (vanlig partisjon, tom eller med "Recovery"-mappe)

Du har gode sjanser til å få fikset dette på en eller annen måte.

Jeg gjetter på at du kan trykke F10 eller en annen av F-tastene for å komme inn på bootmeny, helt i starten under oppstart (hvis du skal gjenopprette fra EISA-partisjonen).

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg har prøvd dette, og fikk til og boote, men under recoveryen så failet den. Dette var recovery fra harddisken, altså EISA-partisjonen.

når jeg prøver igjen og boote fra denne så funker ikke det. Første gang jeg prøvde så var det en FAT32 partisjon som var recovery partisjonen, men nå sier supergrub at det kun er NTFS partisjoner. Vil tro den ble formatert når jeg prøvde og ta en recovery. Jeg kommer til og rote rundt med supergrub for og se om det kan være mulig å få til.

Har sendt mail til fujitsu siemens for og høre hva de skal ha for en recovery cd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive