Ønsker du å lære å analysere logger, i bekjempelsen mot malware?

20 innlegg i emnet

Skrevet

edit: all opplæring vil opphøre med øyeblikkelig virkning. Les mer i siste post.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er interresert i å bekjempe malware :)

Mvh Kim

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg er interessert i å lære mer om dette. Ta gjerne kontakt på vikjorgen@gmail.com.

Kan legge til at jeg jobber som driftskonsulentlærling i en av Norges største IT-bedrifter.

Endret av jvik
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei og velkommen til forumet =)

Den er grei. Dere blir tatt opp så snart Martin Aleksander er tilgjengelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fortell litt mer om dette? Ikke rettet mot meg, men mot et bredere publikum?

Eksempel:

Prøver dere å få med flere på teamet, eller er det ment som "generell opplæring til privat bruk"? Eller noe midt imellom?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvordan foregår opplæringen? Er det rom for brukeren å disponere tiden selv til opplæring, da spesielt med tanke på dem som kanskje har litt ufoutsigbar tid til rådighet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sånn opplegget er nå, er det en skjult kategori med forskjellige virtuelle logger fordelt på 5 nivåer. Man starter på nivå 1 der man får en ganske enkel HijackThis-logg. Man skal da identifisere hvilke oppføringer som er malware-relatert, bruke ulike kilder for å finne ut hvordan hver av oppføringene skal behandles, og så gi tilbakemelding.