GPO- sofware installation

3 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei,

driver å leker meg med software installation via GPO.

Har fulgt denne guiden http://www.youtube.com/watch?v=nmc-saJC6jA, et stykke ute i filmen kan du se han har laget mapper til win7 og win xp. Spørsmålet mitt er, hvordan kan man sette opp GPO til å kjenne igjen om det er win7 el xp på clientene?

Han gjennomgår ikke dette i filmen.

Hvis du har ei exe fil, som du vil sende ut via GPO, hva gjør du da ?

Endret av Datasmurfen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ved vanlig GPO utrulling blir det vanskelig å få nettverket til å kjenne igjen klienter OS, mulig jeg tar litt feil der, derfor er kansje løsningen der å sortere maskinene i AD med grupper der det ligger sortert, ellers vis du på død ønsker å få AD til kjenne igjen maskinen, finnes det mer komplekse systemer som SCCM men dette kan være litt overkill for en liten bedrift.

å bruke exe fil som utrilling er ikke akkurat anbefalt, men vis du død og hælvette må bruke dette, kan du en zap fil for utrulling av exe fil, mange av exe filene følger microsoft installer rutine, derfor kan jeg anbefale at pakker ut exe fila med winrar og peker GPO mot msi fil som ligger i exe fila, jeg har brukt dette med blant annen java som jeg har skrvet på >>DENNE<< artikelen.

Jeg har også utfordringer med pakker som ikke på noen som ikke på noen som helst måte følger microsoft installer som blant annen spotify og da bruker jeg et vertøy som heter advanced installer, der du kan gjøre det aller meste med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Enten så kan du dele opp maskin objektene i ulike OU for XP & Windows 7, eller så kan du bruke WMI-filter på group policyen som sjekker hvilken versjon du kjører.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive