[LØST] Backscatter i Exchange server 2010

4 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei,

i forbindelse med at min fagprøve i IKT-servicefaget nærmer seg trenger jeg litt hjelp med Exchange.

Jeg har fått beskjed fra der jeg jobber om at backscatter er noe som jeg bør drive litt re-search på før jeg går videre med oppsett av server.

Det jeg lurer på:

1. Hva er Backscatter?
  2. Hvorfor er det lurt å aktivere/deaktivere Backscatter?
  3. Hvordan installeres/konfigueres dette ?

Takk på forhånd ;)

Endret av Datasmurfen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei,

i forbindelse med at min fagprøve i IKT-servicefaget nærmer seg trenger jeg litt hjelp med Exchange.

Jeg har fått beskjed fra der jeg jobber om at backscatter er noe som jeg bør drive litt re-search på før jeg går videre med oppsett av server.

Det jeg lurer på:

Hva er Backscatter?

Backscatter er automatiske generert NDR ( Non-delivery reports emails) som er sendt tilbake i respons til e-poster sendt til ugyldige epost mottakkere.

Mest vanlig med spammere som har "spoofa" avsender-adressen.

Hvorfor er det lurt å aktivere/deaktivere Backscatter?

Store organisasjoner hvor e-post adressen til mange ansatte ligger tilgjengelig ute på nettet, vil det bli veldig ofte bli generert masse spam e-post inn til innboksene til brukerene visst det ikke er aktivert.

Hvordan installeres/konfigueres dette

Visst du har forefront protection integrert med Exchange kan du følge denne ja: http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd639361.aspx

Men du enkelt slå av "Allow non-delivery reports" I Exchange Management consollet. Avhengig av hvilken utgave du har, 2007 & 2010 har samme oppsettet :)

Endret av Martin Aleksander
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tusen takk msandbu !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive