Winamp legger spionfiler på firefox

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei folkens.

Da skulle jeg prøve nyeste utgaven av winamp. Siden jeg ikke alltid stoler på programmer, så prøver jeg først å kjøre installasjonsrutinen inni en såkalt sandboks. Dette bruker jeg programmet Sandboxie til.

Det gjør at jeg enkelt kan åpne sandboksen og se hvilke filer som ble plassert ut i løpet av installasjonen. Dette var hva jeg fant som jeg ikke har noe sansen for:

...programfiler\FireFox\plugins\npwachk.dll

I tillegg til dette, så fikk installasjonsprogrammet windows til å komme med en feilelding som sier at systemgjennoppretting er avslått (noe den forsåvidt er pga jeg bruker image av systempartisjon) samt å åpne Windows media player :o

Tror jeg holder meg til 5.5.1 fra 2007.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette er en del av Winamp Application Detect: http://www.winamp.co...tallation_Notes

Winamp Application Detect

Browser plugins for participating websites (winamp.com, shoutcast.com, spinner.com, music.aol.com, etc) to detect Winamp presence and version and deliver appropriate content (eg. for knowing whether your version of Winamp supports the winamp:// protocol from v5.57 and above).

• Mozilla Firefox - Filename: %ProgramFiles%\Mozilla Firefox\components\npwachk.xpt. Firefox plugin
  • Windows Internet Explorer - Filename: %ProgramFiles%\Winamp Detect\iewachk.dll. IE plugin.

Dette er altså helt ufarlig, og kan velges bort under installasjonen hvis man velger custom installation. Jeg regner med at DLL-filen trengs for at XPT-filen (Firefox pluginen) skal kunne interface med Winamp. Hvis du fremdeles er usikker, forsøk å gjøre en ny installering hvor du velger bort Winamp Application Detection for Firefox, og se om DLL-filen blir installert da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hm, mente jeg hadde valgt alt bort da jeg gikk gjennom installasjonen :unsure:

Vel jeg får prøve igjen over helga.

Men jeg fikk tatt ut installasjonsmappen fra sandboksen og kjører en slags portabel winamp (er jo egentlig ikke det da). Men har jo den gamle versjonen av winamp på maskinen fra før, så det er jo ikke sikkert at den "portable" versjonen (installasjons-mappa) vil fungere like greit på en maskin som ikke allerede har winamp installert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive