Hva er det noe av det beste av RAM nå for dagen?

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hva er det noe av det beste av RAM nå for dagen?

Kjøpte OCZ Platinum XTC Triple Channel Kit 12Gb med denne spec`en:

* 1600MHz DDR3

* CL 7-7-7-24 (CAS-TRCD-TRP-TRAS)

* Available in 6GB and 12GB Triple Channel Optimized kits

* Platinum Z3 XTC Heatspreader

* Lifetime Warranty

* 1.65 Volts

* 240 Pin DIMM

MEN så var 2 av RAM brikkene øddelagt, og da vil jeg finne tilsvarende RAM brikker. Evt kjøpe et nytt 12Gb sett som er tilsvarende.

Hva ville dere valgt 7 anbefalt?

Ser ikke ut som jeg kan finne tilsvarende :-(

Og OCZ har visst sluttet å lage dem :-(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når du har livstids garanti, hvorfor ikke bruke den?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når du har livstids garanti, hvorfor ikke bruke den?

Har sent dem en mail OCZ nå. Så får se. Vil ikke tro at jeg vil få noe ut av dette, uten masse styr. Enklere om Amentio hadde tatt imot dem ødelagte, og gitt meg noen nye av samme sort. MEN det kunne ikke dem, pga 2 ting,

1. dem har sluttet å selge OCZ.

2. og dem sa at OCZ ikke ville ha noe med Amentio å gjøre.

Kan få hevet kjøpet, men Amentio har ikke tilsvarende RAM inne, eller til bestilling :-(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hvis du kan vise til, at butikkken informerer om OCZ sin livstidgaranti på disse ram brikkene.

Burde butikken hjelpe deg med å få brikkene byttet ut.

Men kan være enig at nettbutikker som f.eks piximania, amentio, noen ganger også elkjøp, multicom er ekstra vanskelige å klage mot, siden på disse butikkene/nettbutikkene er bare stort sett opptatt av å selge ting billig, men forstår ikke at billig og dårlige service kan være til dårlig salg etterhvert.

Men kan på andre måter ikke garantere at det samme skjer på komplett eller andre større nettbutikker.

Siden livstidgaranti, er stort sett et vileidene bekrep, bare se koss sine hodetelefoner, selv om man har livstidgaranti, så trenger man ikke å like produktet ut livet. Bare et salgstriks.

Hvis du ikke kommer noe vei, kan dette være en forbrukerråd sak, men uansett tror jeg du ikke kommer stor vei med dette, hvis du har mulighet å få pengene igjen, da kan du kjøpe ram brikker et annet sted.

Blanding av ram brikker, (Av forskjellig type) er ikke anbefalt, siden det lett kan føre til ustabilitet og verstefall svart skjerm.

Hvis ram brikkene er forskjellig, bør helst det bare være merke, og minnehastighetene, spessielt, (Volt, klokkehastighet, minnemengde f.eks 2 GB DDR3 per brikke) bør være likt på alle ram brikkene) eller være så likt som mulig. Ellers hvis du skulle være uheldig, å kun få tak i forskjellig rambrikker, oppdater bios før bytte av rambrikkene (Med ram brikkene som funger, også sett brikkene på Channel 1-2 (de to nye på Channel 3-4) du bør i så fall kjøpe de 2 ram brikkene av samme levrandør, for å minimere sansynligheten for feil i oppstart.

Sjekk også hva ditt hovedkort, støtter ved å google hovedkort levrandøren + merkenummet.

Ellers så er valget ditt.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive