[LØST] ASUS Crosshair IV Formula - Problem

6 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei, har nettopp kjøpt hovedkortet "ASUS Crosshair IV Formula". Når jeg starter opp pc'en, så lyser det et rødt LED-lys som det står CPU under (se bilde). Jeg har satt i 3 strømkontakter, jeg har prøvd å startet både med og uten CPU og får samme LED-lys, så det viser seg at HK'et ikke vet at cpu'en er der uansett om den er i eller ikke. Jeg har en "Silver Power 650w" strømforskyning, og har prøvd å startet uten grafikkort for å frigjøre mer strøm til CPU, det røde LED-lyset kommer opp da som viser at CPU'en ikke starter.

CPU: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition

776951.jpeg

En bruker på komplett.no hevdet at man måtte koble til 4 strømkontakter. Men i manualen står det minimum 2 strømkontakter. Jeg har koblet 3 på (merket av på bilde), akkurat det samme skjer hvis jeg drar ut en av de til venstre kontaktene.

Noen som har en anelse om hva som er galt?

Endret av kwillu
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skulle tro kortet eller cpu var defekt. Har du prøvd med bare 24 pins strømkabelen og 8 pinen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skulle tro kortet eller cpu var defekt. Har du prøvd med bare 24 pins strømkabelen og 8 pinen?

Ja har prøvd det også, fikk alle delene i går, alt er helt nytt, så tviler på at noe er defekt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kan være defekt selv om du fikk det igår.. Har selv mottat en psu som var død når jeg fikk den.

Tror faktisk at hovedkortet er defekt. Send det inn igjen til en test, er det defekt, får du nytt kort, er det ikke defekt, må du betale undersøkelsesgebyr (hos komplett..)+ frakt tilbake. Om det er defekt, får du dekket frakt til komplett (om det var der du bestilte ifra) om du sender en mail med kopi av kviteringen..

Endret av Crazyjoey
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kan være defekt selv om du fikk det igår.. Har selv mottat en psu som var død når jeg fikk den.

Tror faktisk at hovedkortet er defekt. Send det inn igjen til en test, er det defekt, får du nytt kort, er det ikke defekt, må du betale undersøkelsesgebyr (hos komplett..)+ frakt tilbake. Om det er defekt, får du dekket frakt til komplett (om det var der du bestilte ifra) om du sender en mail med kopi av kviteringen..

Ok takk, skal få ringt å snakket med de først. Hvis vi ikke finner ut noe da, sender jeg det inn til test.

EDIT: Hoppsann, der funket det visst, både HK, CPU og skjermkort. Løsnet litt på skruene som holder kortet fast til kabinettet, For meg virket det som om printplata tok borti kapinettet,mulig det kunne hvære noe form for kortslutning.

Takk for all hjelp :)

Endret av kwillu
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Haha, viser seg nesten bestandig at det er en liten fillefeil som gjør at ingenting fungerer :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive