Mailen som forsvant...

6 innlegg i emnet

Skrevet

Det er lenge siden jeg logget en sak nå, så jeg for begynne på nytt med en skikkelig vanskelig sak :)

Jeg har mistet alle mailene mine i innboksen min i Outlook Express 6. Jeg fant igjen de andre mailene (Slettede elementer, sendte elementer, kladd, osv.) men mailene i innboksen er altså bortevekk!

Dette er en maskin der jeg MÅ ha tilbake e-postene som var her.

Det jeg har gjort:

- Jeg har lett og lett etter en løsning på nett, men finner ikke noe.

- Har sett at dette kan være et problem om innboksen blir for stor, eller blir korrupt.

- Søkt etter innboks.dbx og innbox(1).dbx. Fant innboks.dbx, men denne var tom. Finner ikke innboks(1).dbx.

- Kjørt recuva og fått ut en .zip fil som var på ca 500MB, men da bare med "Slettede elementer.dbx" og "Slettede elementer(2).dbx" som MAPPE (Ikke som .dbx fil. Mappenavnet er "slettede elementer.dbx"). Der ligger de mailene som jeg slettet for lenge siden.

- Hentet tilbake .bak filene som var blitt lagt i søppelkurven og endret navnene på disse til "XXX.dbx" (XXX = navn på filen). Fikk da tilbake alt UTENOM INNBOKS :angry:

Her har dere, som sagt, noe å bryne deres utmerkede hjerner på, og jeg setter pris på alle innspill :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hm rare greier. Kanskje du finner noe her hvis du ser under "Recovery"?

EDIT: Kanskje løsningen ligger her? http://forums.techguy.org/web-email/817003-solved-lost-inbox-files-outlook.html

Takker som sagt for alle innspill :).

Men problemet er der enda. hverken innboks.dbx eller innboks.bak finnes på maskinen (annet enn det som ble opprettet av Outlook Express etter at dette skjedde).

Disse sidene har jeg allerede vært innom ;) og de hadde vært helt geniale, OM jeg hadde de gamle innboks.dbx/innboks.bak filene, men disse er sporløst forsvunnet fra maskinen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

bruk Recuva se om den kan finne de to filene. (Det kan ta ganske lang tid)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

bruk Recuva se om den kan finne de to filene. (Det kan ta ganske lang tid)

Han har allerede gjort det, som han skrev.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Han har allerede gjort det, som han skrev.

Det stemmer. Satt her i 2 timer og ventet på å få ut en zip fil på ca 500 MB som ikke hjalp i det hele tatt. Jeg vil påstå at jeg har noenlunde peiling på data, så når jeg fikk dette problemet, så regnet jeg nesten med at det ikke var så mange som kunne svare på det... Men veldig gode forslag hittil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive