Treg til å laste!

22 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har en rimelig kjapp PC, men når det kommer til spill, og generell lasting er den av en eller annen grunn VELDIG treg. Hva kan forårsake dette, og hva kan jeg gjøre for å få den til å gå raskere?

Jeg defragmenterer en gang i uka, har TuneUp utilities kjørende i bakgrunnen, og skanner jevnlig for virus, ingen problemer der.

7500 RPM disk, 3GHz prosessor, Nvidia 9600GT.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du har pentium D eller pentium 4 prosessor?

Windows XP service pack 3?

Nvidia 9600GT er litt utdatert, for i si det slik, hva slags spill bruker du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Win 7

Amd Phenom II X4

Spiller CSS, Dawn of War, AoE II, for det meste spill som ikke bruker mye ressurser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har du Samsung F3 eller Samsung F4 harddisk??

Har du vurdert SSD disk?

Muligens harddisken er flaskehalsen?

Fint om vi får en liste over hva du har installert, har du 100 programmer og noen spill, vil nok harddisken bli en stor flaskehals etterhvert.

Har du 2-4 GB ram? Kanskje du bør oppgradere til 8 GB eller mere?

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har 2TB Western Digital 64MB cache 7200 RPM og 8GB ram.

Hvordan får jeg enkelt tak i liste over programmer installert?

Det er lett over 100 fordelt på to disker :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Virker ut som du er, litt lik på programvare som meg, jeg liker å ha det meste programvare tilgjengelig.

Selv har jeg vurdert: http://www.dinside.no/854822/ocz-revo-120-gb-pcie-raid-0 OCZ RevoDrive 120 GB PCIe RAID 0, men prisen er litt i høyeste laget ennå. Nå vet jeg ikke hvor rask denne er, men bør være så rask, som omtrent ram brikkene tipper jeg.

Man må nok reinstallaere operativsystemet ved et slik bytte.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Trenger ikke kjøpe noe uten å vite hva det er som faktisk forårsaker disse trege lastetidene. Iallefall ikke i første omgang. ;)

Kjør en runde med Hijackthis og legg ved loggen i ditt neste innlegg. Da får vi se hva som faktisk kjører på PCen din, og hva som lastes. Kanskje kan vi se om noe av det er malware også. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har akkurat kjøpt ny harddisk da, som jeg har spill på, mens operativsystemet ligger på en annen 500GB disk.

Men skal poste en HJT logg rundt 4-6 ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg tror også det er noe på flaskehalsen av programmer, aktiv scanning for virus trengs egentlig ikke. Ville tro at man kan finne noe som ligger og tutter og presser på pcen din som gjør den treg, ut ifra topicen som jeg har lest her så vil jeg ikke si at din er treg, eller "burde" være treg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Virker som om du har mye lagret i profilen din.

Enkel test på dette:

Høyreklikk på "Mine dokumenter" og gå inn på plassering. Endre denne til "c:\mine dokumenter" (Eller "My documents").

Last også ned ccleaner fra www.piriform.com og kjør rensingen der. Kjør også register rensingen, men TA BACKUP AV REGISTERET!.

Alt det som de andre har skrevet hjelper også, men om du ikke tar de grepene, så vil maskinen etterhvert bli treg... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og nå er HJT loggen med, lykke til med den ;)

hijackthis.txt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ta backup også lurer jeg på et par ting:

running processes

C:\Program Files (x86)\WizMouse\WizMouse.exe

C:\Program Files (x86)\GmoteServer\GmoteServer.exe

F:\PROGRA~1\Raptr\raptr.exe

F:\PROGRA~1\Raptr\raptr_im.exe

er dette programmer du kjenner til og bruker?

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local;127.0.0.1

R3 - URLSearchHook: SHOUTcast Toolbar Search Class - {14f0d511-36a2-41ca-ae01-ba4f87282c97} - C:\Program Files (x86)\SHOUTcast Radio Toolbar\shoutcasttb.dll

R3 - URLSearchHook: DVDVideoSoftTB Toolbar - {872b5b88-9db5-4310-bdd0-ac189557e5f5} - C:\Program Files (x86)\DVDVideoSoftTB\tbDVDV.dll

O1 - Hosts: http://nettby.no http://facebook.com

O1 - Hosts: http://www.nettby.no/ 127.0.0.1

O2 - BHO: DVDVideoSoftTB Toolbar - {872b5b88-9db5-4310-bdd0-ac189557e5f5} - C:\Program Files (x86)\DVDVideoSoftTB\tbDVDV.dll

O2 - BHO: FlashGetBHO - {b070d3e3-fec0-47d9-8e8a-99d4eeb3d3b0} - C:\Users\Morte242-7\AppData\Roaming\FlashGetBHO\FlashGetBHO3.dll

O2 - BHO: SHOUTcast Loader - {ccec60fc-2608-4e58-9659-3ffc159e8ea9} - C:\Program Files (x86)\SHOUTcast Radio Toolbar\shoutcasttb.dll

O3 - Toolbar: SHOUTcast Radio Toolbar - {0457331d-8ca6-4f97-9c26-6a9ef2b2dba8} - C:\Program Files (x86)\SHOUTcast Radio Toolbar\shoutcasttb.dll

O3 - Toolbar: DVDVideoSoftTB Toolbar - {872b5b88-9db5-4310-bdd0-ac189557e5f5} - C:\Program Files (x86)\DVDVideoSoftTB\tbDVDV.dll

O4 - HKCU\..\Run: [WizMouse] "C:\Program Files (x86)\WizMouse\WizMouse.exe"

O4 - Startup: GmoteServer.lnk = C:\Program Files (x86)\GmoteServer\GmoteServer.exe

O8 - Extra context menu item: &SHOUTcast Search - C:\ProgramData\SHOUTcast Radio Toolbar\ieToolbar\resources\en-US\local\search.html

O8 - Extra context menu item: Free YouTube to Mp3 Converter - C:\Users\Morte242-7\AppData\Roaming\DVDVideoSoftIEHelpers\youtubetomp3.html

O15 - Trusted Zone: http://software.kuaiche.com

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{1B074921-EA81-4617-8880-E85FDDF44CD9}: NameServer = 8.8.8.8,8.8.4.4

O23 - Service: ATK Fast User Switch Service (ATKFUSService) - Unknown owner - C:\Windows\system32\ATKFUSService.exe (file missing)

Disse var de jeg fant som mistenksomme.

kan godt avinstallere all de programmene du ikke bruker og allt toolbars

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Alt av det bruker jeg, bortsett fra kauiche tingen. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Personlig ville jeg fjernet toolbars de har en tendens til og fungere som spyware. Videre

Høyreklikk på "Mine dokumenter" og gå inn på plassering. Endre denne til "c:\mine dokumenter" (Eller "My documents").

Hva hjelper dette for aner jeg ikke.

Hosts fila ser ikke helt bra ut, om du ikke har laget den selv.

Youtube 2 mp3 converter er et program du ikke trenger. Du kan selv gjøre det online. Her

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Youtube 2 MP3 converter var noe som fulgte med i en programpakke for videofiler etc.

Hosts fila er det jeg som har laget, og kunne jo helt sikkert fjerna noen toolbars, ikke at jeg ser hvordan det skal hjelpe noe særlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel toolbars starter når systemet starter, samt hver gang du starter en prosess som de har attachet seg til, samt så bruker de nettlinjen din og rapporterer hva du surfer på, hvor du surfer, slik at riktig reklame kan nå deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da har jeg fjernet de få toolbars jeg har, ingen flere tips ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vil anbefale tweak 7 hvis du har windows 7 http://www.stardock.com/products/tweak7/ eller tweak vista http://www.stardock.com/products/tweakvista/ hvis du har vista fra stardock som er to kjekke programmer hvor du får oversikt over stort sett alt mulig windows kjører. Men husk å ta backup ved å lage systemgjennopprettingspunkt, for det er lett å skru av så mye at man til slutt møter litt problemer, for eksempel, har windows et eget program for utskrift, men det gjør windows tregere, så jeg skrudde det av. Plutselig trengte jeg det, og kunne ikke skrive ut før jeg hadde skrudd det på igjen.

Ellers veldig ålreit program.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva mener du egentlig med "veldg treg" i lasting? Har du noen eksempler? F.eks oppstart av Windows, hvor lang tid tar det før du har kommet inn til skrivebordet etter at du har slått på PCen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

tar ca. et minutt før pc'n er brukbar etter start (tok med bios), uten bios, kanskje 50-40 sekunder.

Og mente treg mest når det kommer til lasting av spill, baner i spill, og forskjellige tungkjørte programmer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kan jo være så enkelt at programmene/spillene faktisk er såpass tunge at de tar en del tid å laste inn.. Har du prøvd å overvåke ressursbruken på PCen din når du starter disse spillene/programmene?

Trykk start og skriv perfmon

Trykk datainnsamlingssett -> brukerdefinert. Høyreklikk og opprett et nytt datainnsamlingssett, dobbeltklikk på det og høyreklikk på det som dukker opp og trykk egenskaper. Legg til de forskjellige du vil overvåke og start overvåkningen (harddisk, prosessor, minne, page osv). Start de programmene du sliter med og se i loggen som blir opprettet av perfmon i etterkant.

SLik:

770203.jpeg

Nå har jeg ikke gjort dette så ofte, så jeg er litt grønn på det for øyeblikket. :P Men du skal iallefall kunne overvåke ressursbruken på dette viset. Prøv deg litt frem om du står fast. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser ikke ut som det var mye som tyder på hvorfor det er tregt, men spillene brukte bare 25% av prosessor når de lastet og økte når spillet begynte

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive