Problemer med avspilling av blueray/HD på powerdvd 9

13 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

hei, jeg sliter å spille av blueray/HD dvd,

Får spilt av filmene, men siden jeg både har "CyberLink PowerDVD 9" + 3Planesoft Screensaver Manager HD som viser skjermvideo på skrivebordet.

Problemet da, er i blueray/HD dvd filmene jeg spiller av vises også den filmen i bakgrunnen, (Aero effekt) slik at jeg ser både filmene i hverandre? Det blir flimmer effekt (2ms per skjermbilde) slik som om powerdvd tror at det er 2 HD filmer som skal spilles av, bare en film per 2 micro sekund også en annen 2 ms senere.

Skjermkortdriver (Nvidia 220 GT) er nyeste versjon.

Prosessoren E8500 @ 3.8 Ghz bør fint fungere her. Prosessoren er stabil.

Prøvde også å velge en annen skjermbakgrunn men problemet er der fremdeles.

Samme problem er i XP som i windows 7, (Som da har Q9550 + ATI HD 4670).

Når jeg spiller av DVD filmer, funger alt greit, men da er jo bildekvaliteten helt annet.

Har VGA skjerm noe å si her? Siden det ofte har vært snakk om "HDCP" men problemer er at VGA er analogt, og da funger ikke kopibeskytelsen, bare produsenten taper på det.

Men under HD filmer på Quicktimer http://trailers.apple.com/ har jeg ingen problemer?

Selv om jeg velger 1080p, riktignok er det begrenset hva 5 mbit bredbånd kan leveres, på HD filmer, men grafikken vises riktig i god bildekvalitet, riktig nok litt etterslep.

Selv har jeg hatt mye negativ erfaring, med powerdvd med blueray støtte, men som dere sikkert forstår, først handle blueray leser, også betale 99.99 USD for ArcSoft TotalMedia Theater syns jeg blir da i dyreste laget, selv syns jeg blueray lesere i dag er litt i dyreste laget. Selv om TotalMedia gjør en mye bedre jobb.

Forstår at ofte "Powerdvd" ofte selges med som OEM versjoner med Blueray, siden det uansett sikkert er verdt 200 kr, så kan man ikke regne med så mye, men programvaren bør fungere.

For å være ærlig syns jeg "Drivere" + "Programvare" er noe søppel, som ofte fører til man å handle ny skjermkort, hovedkort fordi, driverene ikke finnes i nyere versjon. På grunn av produsentene ikke tjener på å gi nye drivere, føler slik ofte, er så lei etter halv/et år så må jeg handle ting nytt. I Spill klarer jeg med som regel å spille med litt utdaterte drivere, "Aero" funger som regel i windows 7, men når det kommer til blueray er ofte erfaringen en annen.

Fikk litt lyst å kjøpe Asus GeForce GTX 480 1536 MB, man skulle tro det var en god invistering, men så kommer 3D blueray filmer, produsenten har i den tiden sluttet å gi nye drivere, selv om skjermkortet i seg selv, er støttet for 3D, så hjelper det lite om man mangler gode drivere, eller at nye drivere ikke er tilgjengelig.

Kunne ha lagt ut en video, men problemet med det, er for det første, har ikke itpro, noen form for lagring av video, og for det andre, så kan jeg få erstattingskrav fra filmprodusenten fordi jeg gir "Filmen" et dårlig rykte.

Tror heller ikke Powerdvd er så veldig glad over denne tråden her. Men ikke så enkelt å ta kontakt med produsentene, service fra de, er "Selg først" og hvis kundene klager, så sier de fleste at de skal se på problemet, men så skjer det som regel ikke noe før neste versjon av programmet er utgitt, og da må man kjøpe programvaren på nytt. Er dere kjent i dette?

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Videolan funger ikke annet til DVD/CD, siden jeg får feilmelding "Your input can't be opened:

VLC is unable to open the MRL 'dvd://D:\'. Check the log for details.". Muligens på grunn av kopibeskyttelsen blueray filmene har?

Tror ikke bytte av skjermsparer, løser noe problem.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette problemet er jo relativt et nokså enkelt ett hvis du har muligheten å brenne selve blurayplaten inn på harddisk. Da slipper du også å bekymre deg så altfor mye om hardware.

Og for all del så burde du bruke VLC :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvordan får jeg spilt av blueray med videolan?

Får bare valgt "DVD, audio CD, VCD"?

Ingen blueray eller HD dvd får jeg tilgjengelig.

Om jeg velger DVD får jeg feilmelding over.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hei, jeg sliter å spille av blueray/HD dvd,

Får spilt av filmene, men siden jeg både har "CyberLink PowerDVD 9" + 3Planesoft Screensaver Manager HD som viser skjermvideo på skrivebordet.

Forklarer du ikke egentlig problemet her? Dette gjelder uavhengig av hva du spiller av, og hvilken programvare du bruker til å spille av?

Hvorfor kan du ikke bare deaktivere 3Planesoft Screensaver Manager HD og la powerDVD kjøre videoen i fullskjerm for deg?

Det er snakk om blu-rays du spiller av fra blu-ray spiller her ikke sant? Ikke noen ISOer eller remuxer?

Skjønner ikke alle de som anbefaler VLC. Det er en god allroundspiller, men til HDavspilling er den elendig. Skal du spille av blu-ray ISOer så kjør på med powerDVD slik du gjør. Hvis du lager remuxer av de, slik at de tar mindre plass og lagrer de på maskinen (f.eks som .mkv filer) anbefaler jeg mpc-hc "Media player classic - home cinema".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har prøvd å deaktivere 3Planesoft Screensaver Manager HD, og velget en annen skrivebakgrunn selv om det ikke løser problemet.

ArcSoft TotalMedia Theater funger best for meg, små problemer i oppstart, og programvaren foreslår at jeg oppdaterer drivere til HD 4670, men finner ingen nye skjermkortdrivere vil lar seg installere på windows 7.

Jeg har også problemer med lyden til hovedkortet: http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=YYermRswb7n46yAX&content=specifications siden lydkortdrivere ikke funger under avspilling i ArcSoft TotalMedia Theater siden lyden blir borte selv om jeg setter volumet på fult, men jeg kan fint høre på musikk i windows media player.

Når jeg starter, filmen blir skjermbildet helt ødlagt, ser nesten ut som terninger som er satt sammen, jeg får løst det ved å gå i "oppgavebehanding" også spille av filmen, så går alt helt greit.

Skjermkortet er: http://www.amazon.com/EAH4670-Radeon-512MB-128-bit-Express/dp/B001FS79W8

Bruker nyeste drivere fra: http://www.asus.no/product.aspx?P_ID=Z9qnCFnOUNDMLk0W

Drivere fra ATI, funger dårlig, siden Aero bli deaktivert. Så bare ASUS Drivere som fungerte på mitt oppsett. Kompaktibiltet problem med windows 7 64 bits drivere.

Bruker windows 7 ultimate 64 bits, på denne maskinen.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva er det du gjør i oppgavebehandling for å få løst det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bare går i oppgavebehanding for at skjermbildet skal oppdateres.

Men problemer er når jeg starter maskinen på nytt så, er samme problem der fortsatt.

Det virket nesten som skjermkortet er overklokket over grensepunktet, men kan utelukke det, siden jeg bruker stock speed nå.

Tror dere at skjermkortdrivere er utdatert? Eller er det noe som er skylden?

Fra enhetsbehandling står følgende:

ATI HD 4600 serie

Driverlevrandør: ATI Technologies Inc.

Driverdato: 26.10.2010

Driverversjon: 8.791.0.0

Hvis jeg trykker "oppdater driver" finner windows ikke nyere drivere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det skjermkortet der skal takle fullHD 1080p helt fint, så er ikke det som er problemet. Er nok programvaren det går på.

Du kan jo prøve å bruke anydvdHD til å rippe blu-rayen først og så spille den av.

Er det samme problemer med alle blu-rayer? Har du prøvd blu-rayen som hakker i en annen spiller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er sammme problem på alle blueray og HD dvd filmer.

Skal prøve anydvdHD og sjekke om den funger.

Hvilken filformat bør jeg konvertere til?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du skal ikke konvertere den, bare ripp den, til ISO f.eks. På den måten tar den stor plass, rundt 40GB, men du mister ingen kvalitet.

Men jeg kom på en annen ting. Last ned mpc-hc.

Deretter åpner du filene på blu-rayen. Det er en BDMV mappe og så en STEAM mappe, i STEAM mappa sorterer du etter størrelse og åpner den største fila. Spilles den av smertefritt?

Det kan hende du først må rippe den for å komme til STEAM mappa.

--

Nå skal det sies at jeg har sporet deg litt bort fra ditt opprinnelige problem.

Det er jo med avspilling av blu-rays med powerDVD, kanskje du ikke vil rippe alle blu-rayene dine før de kan spilles av.

Må si jeg egentlig ikke har så mye peiling der :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Media Player Classic - Home Cinema 64 bits, funger greit på blueray.

Men problemet med den, så kan jeg ikke få norsk tekst. Også, lagger maskinen litt, tror du det er prosessoren eller skjermkortet som sliter litt her? Eller dårlig drivere?

Ja, jeg kan gjerne rippe blueray til AVI HD format, slik at jeg kan få en fil, med norsk tekst.

Men spørsmålet blir da, hvordan gjør jeg det?

Prøvde å spille av HD DVD film på en tilsvarende måte:

D:\HVDVD_TS\feature_HP5N6LB1_HD_01.EVO::Output

Media Type 0:

--------------------------

Unknown

AM_MEDIA_TYPE:

majortype: MEDIATYPE_Stream {E436EB83-524F-11CE-9F53-0020AF0BA770}

subtype: MEDIASUBTYPE_MPEG2_PROGRAM {E06D8022-DB46-11CF-B4D1-00805F6CBBEA}

formattype: TIME_FORMAT_NONE {00000000-0000-0000-0000-000000000000}

bFixedSizeSamples: 1

bTemporalCompression: 0

lSampleSize: 1

cbFormat: 0

Fikk jeg som feilmelding?

Hvordan spiller jeg av HD dvd?

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive