Dårlig batteri

7 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvor jeg kan poste dette innlegget..

Batteriet på bærbaren min har begynt å blitt dårligere.. Før, så om det var 100% varte batteriet i noe med 2 timer, men nå, når det er på 100% så er det bare ca 30 min. Jeg har balansert på strømstyringsplan. Nekter å bruke Strømsparer alternativet ettersom dataen blir treg av det. Høy ytelse varer hvertfall bare 20 min ._.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva slags batteri? Hvor lenge siden varte det i 2 timer?

Lithium Ion batterier går mot døden allerede ut fra fabrikken, så sannsynligvis er det bare alderdommen tar knekken på batteriet ditt.

Ellers kan du sjekke i Oppgavebehandling om prossesoren brukes uvanlig mye...

Kanskje ta et virussøk også (etter hva jeg leste i den andre tråden din)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er ikke sikker på hva slags batteri. Det er vel alt fra et halvt år til et år siden det varte i 2 timer.

Har søkt mye etter virus.. Men..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Batteriet ditt er nok ganske dødt nå ja for å være helt ærlig. Det eneste du kan gjøre er å lese til deg metoder for å få det til å vare så lenge det tar seg til - hvis nødvendig. (Som f.eks begrense multi-task relatert arbeid og avgrensning av prosesser kjørende i bakgrunnen)

Det sagt så vil batterier bli bedre med tiden ettersom teknologien rundt dette blir mer moden - og komponentene mer strømbesparende. Det batteriet din laptop bruker er nok helt sikkert av typen Lithium.

Bare vær litt var på å ta alt som god fisk rundt dette emnet da det er veldig mye myter som er ute å går ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Må bare si at jeg lar laderen stå inni så og si hver gang jeg er på dataen.. Kunne det ødelagt noe? Og kan man ikke kjøpe nytt batteri og sette inn?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nyere PCer skal koble ut lading av batteriet når laderen står i etter at det er fulladet, så det skal ikke ha noen ting å si.

Hvor gammelt er batteriet ditt? Hvis det er under 2 år gammelt har du krav på nytt.

henviser til forbrukertivistutvalget sin egen sak:

Forbrukartvistutvalet (FTU) har bestemt at du har to års reklamasjonsrett på pc-batteri. Butikken blir no nøydd til å godta å skifte ut batteria dersom dei blir øydelagde ved normal bruk før det har gått to år.

Forbrukartvistutvalet behandla nyleg ei sak der ein forbrukar hevda at batteriet i pc-ein frå Dell var mangelfullt fordi det slutta å verke etter 16 månader. Selskapet avviste kravet dei meinte at batteri er forbruksmaterielle som blir selde med berre eitt års garanti.

FTU slo fast at sjølv om batteri er forbruksmateriell, må det likevel forventast at det har ei viss normal levetid. Etter utvalet si oppfatning er denne på om lag to og ei halvt til tre år når det gjeld dagens pc-batteri. FTU bestemde derfor at batteriet var mangelfullt og forbrukaren har krav på å få nytt batteri.

Forbrukaren som reklamerte på batteria gjorde det innan reklamasjonsfristen på 2 år. FTU har derfor ikkje vurdert om det gjeld ein utvida reklamasjonsfrist for slike batteri. Vedtaket seier derfor ikkje utan vidare at forbrukarar har rett på nytt batteri dersom det sluttar å verke etter to år.

Er det over 2 år så har du lite du skulle sagt og kan oppsøke PCprodusenten og høre hvor mye de skal ha for et nytt batteri.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Riktig at det ikke skader batteriet m.t.p overlading, men LiIon-batterier foringes av varme. Så å ha batteriet stående kjølig når det ikke er i bruk er vel en fordel.

Hadde forøvrig selv sak i FTU om batteri som var nesten 3 år. PC-en kunne stå på i 5 min før den skrudde seg av. FTU vedtok da at batteriet skulle så og så lenge (husker ikke helt) men at det var vanskelig for dem å fastslå hvor lenge det burde vare i forhold til hvor gammelt batteriet er. Fikk derfor ikke medhold.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive