[LØST] Tablet PC til oppmot 5000 kroner

8 innlegg i emnet

Skrevet

Som emnetittel sier, så vil jeg altså kjøpe en tablet pc.

Bakgrunnen er. Jeg vil kjøpe en litt morsom julegave til mor og far, da de har vært gode støttespillere for meg mens jeg har vært i forsvaret i 2år. Så føler de skal få en litt ekstra fin julegave.

Jeg har sett på diverse tablet pc'er fordi både mamma og pappa synes det er gøy med nye fancy ting. Det jeg lurer på hva slags forslag har dere?

Jeg har selvfølgelig sett på IPAD, men vet faktisk ikke om dette er det beste alternativet..

Prisen bør heller ikke være altfor dyr men strekker meg til 5000,- . Grunnen til at jeg ikke vil ha høyere pris er fordi jeg er LITT redd den kanskje blir liggende og støve hvis dette var altfor vanskelig for dem.

Dette er hva de gjør på internett:

VG + VGTV

Mail

Se på bilder

Youtube

De kommer nok ikke til og se dvd filmer som er rippa og lagt over, men som sagt de vil nok se VGTV osv..

Forslag? alle platformer er godkjente fra min side!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Eneste tabletPCen jeg vet om er fra HP. Men den har Windows som OS og det OSet er egentlig ikke spesielt tilpasset fingre..

http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=151347

gigabyte kommer vel med sine maskiner snart, med samme muligheter, men eksakt når det vet jeg ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Samsung GalaxyTab har jo fått veldig mye skryt og den har android ( :D ), men prisen er litt høy :unsure:
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Går vell mot en ipad ser det ut som...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vil VGTV fungere med den (flash)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

VGTV skal visst fungere ja, ettersom det jeg har hørt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Såvidt jeg har fått med meg, har VGTV støtte for iPad, selv om videofremvisning i vanlig nettleser skjer i Flash. Live-sendinger vil derimot ikke være støttet.

På lik linje vil også NRK sine nettsendinger støttes, og TV2 Sumo skal etter det jeg har forstått tilby noen sendinger i iOS-vennlig format.

Edit: Web-TV på iPad

Valg av tablet:

Det er hovedsaklig to forskjellige tablet som vil være aktuelle på markedet i dag. Apple iPad eller Samsung Galaxy Tab. Det finnes også enheter fra blant annet Blackberry og Dell, men de er veldig lite utbredt i Norge.

Mobilen.no har test begge enhetene:

- Sammenligning iPad og Galaxy Tab

- Test av iPad

- Test av Galaxy Tab

HjemmePC har også sammenlignet dem, og har også tatt med en del punkter de savnet ved iPad, men som finnes i Galaxy Tab.

Personlig har jeg såvidt testet iPad ved noen få anledninger, men ikke nok til at jeg har en mening om den målt opp mot Galaxy Tab.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker alle sammen for super hjelp!

Men tror jeg venter til neste år da det blir lansering av en ipad 2, med usb inngang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive