Hva er mest vanlig aktivitet når tiden er kjedelig

13 innlegg i emnet

Skrevet

Begynner å merke at vinteren begynner å komme, begynner å bli kaldt mørkt, i tilegg i dag mangel på snø, gjør det vanskeligere å finne på noe.

Nå er jeg ikke så interisert i bøker, siden mye bøker man lærer nye ting, blir raskt utdaterte, se f.eks http://www.linuxbok.no/node/5 kjøpte en bok "Boken om Linux" for noen år siden, boken har nesten ikke blitt brukt siden, bare ligger i bokhyllen og samler støv, hvem er interisert i Redhat versjon 5 CD som var vanlig på den tiden?

Så jeg lurer på om dere har noe tips til tilsvarende, digitale bøker der man kan lære mye, helst på norsk, eller engelsk, som man kan kjøpe digital?

Har noen også et tips på "Ny release av filmer"? Fritt vilt III, Jackass 3 (3D originalversjon) kunne jeg tenke å se, Prelease på, uten å måtte dra til kino, finnes sikkert steder, der man kan kjøpe en uferdig redigert film? Slik at man kan se omtrent hvordan filmen blir?

Gidder ikke å dra helt til kino for å se det, blir jo penger å betale først 100 kr per billett, også betale for filmen, da er digital nedlasting bedre, produsenten taper jo ikke på det?

Hvilken alternativer til kjøp av spill finnes det?

*Steam basert (Finnes flere som bruker steam teknologien) Bare valuta ( dallar, pund?)

*Good old games

*Gamesgate?

Hva er ellers vanlig å gjøre på den kjedligste årstiden? Handle, og treffe folk på LAN?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan jo sjekke "Google bøker" hvet ikke helt hva som er der, men det er vel verdt å sjekke ;)

Men hvis du kjeder deg så er spilling det beste tidsfordrivet, synes ihvertfall jeg da :lol:

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Takk for linken til bøker, spilling er også noe, men da bør jeg få tak i spill som er spennende.

Har du også flere "Steam" konkurenter? Vet at de finnes flere spilltitler som baser seg på steam, men som ikke heter steam under bestilling.

Har litt lyst på:

crysis 2

Fallout 3

Fallout: New Vegas

CoD: Black Ops

Portal 2

Battlefield: Bad Company

Medal of Honor Tier 1 Operators

BGN (Bulgaria) er vel i følge:

https://www.dnbnor.no/markets/interaktive_verktoy/valuta/valutakurser.html

Valutaen som har laverst verdi per i dag? Slik om jeg handler derfra, får jeg vel mere for pengene?

Merker ikke hvor jeg handler fra, hvis det alikevel er Steam det er snakk om.'

Vet noen hvor man kan få tak i beta på crysis 2 til steam?

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har en beta invite til Crysis 2 på Xbox 360, om du vil ha den. Det er ingen beta til Crysis 2 på Steam enda.

Men Direct2Drive.com er også et greit sted hvor du kan laste ned digitale spill. Har selv handlet der, og er ganske fornøyd. Ellers har du jo også EA Store, Windows Live Marketplace eller hva den nå enn heter, Ubisoft Store, Spaceworld sin digitale tjeneste osv..

Er ikke noen fan av bøker, så har ikke så mye å anbefale på den fronten. Men hva slags spill er det du liker? Kjøpte nettopp Bloody Good Time på Steam for 37 kr, og syns det er ganske morsomt (når du først vet hva du skal gjøre).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

ZayCube: Hvilken av disse spill nettbutikkene, går gjennom Steam?

Altså slik at når jeg bestiller en vare, så lagres alle automatisk i steam, under kjøpet. Eller har egnet programvare, som man laster ned spill fra? "Steam software".

Kjenner noen spill f.eks: http://store.steampowered.com/app/42700/ ?

Finnes det noen bedre en http://biit.no/ som kan gi oversikt over billigst spill per dags dato?

*crysis 2

*Fallout 3

*Fallout: New Vegas

*CoD: Black Ops

*Portal 2

*Battlefield: Bad Company

*Medal of Honor Tier 1 Operators

*Half Life 3

*Duke nukem forever

*"Duke Nukem: Next-Gen"

Disse spillene, kunne jeg tenke meg, pris er viktigst, kan godt vente til jul, hvis prisene blir halvert.

Du kan godt sende meg beta invite til Crysis 2 på Xbox 360 hvis du har en tilgjengelig, hva koster det? Eller er det bare en demo versjon?

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hvilken av disse spill nettbutikkene, går gjennom Steam?

Steam er et program... Du laster ned fra http://store.steampowered.com/ derfra kan du kjøpe spill.

Finnes det noen bedre en http://biit.no/ som kan gi oversikt over billigst spill per dags dato?

Den siden finner da bare billigst på amazon..? Bruk prisguiden for norske butikker.

Nye spill dropper ikke halvparten i pris etter et par måneder, men du kan jo alltids være heldig med tilbud.

Dessuten er bare halvparten av spillene du listet gitt ut, så du får nok ikke tak i alle til jul.

Og sist men ikke minst, betaer koster ikke penger. Det er en testversjon av et spill for å finne feil og mangler for å rapportere til utviklerne så de kan fikse feilene før lansering.

Endret av Kakeshoma
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Steam er et program... Du laster ned fra http://store.steampowered.com/ derfra kan du kjøpe spill.

Det vet jeg, men har erfaringer, med noen spill, baseres på steam, slik at når jeg installerer spillet, går installasjon gjennom steam, selv om jeg har kjøpt spillet i butikk, lur ide. Slipper man å passe på hva man har fra før av, når man bestiller nye ting på steam.

Og sist men ikke minst, betaer koster ikke penger. Det er en testversjon av et spill for å finne feil og mangler for å rapportere til utviklerne så de kan fikse feilene før lansering.

Nå finnes det jo spillprodusenter som tar betalt, tror neppe beta versjonen av World of warcraft var gratis, når før den ble utgitt, vertfall ikke lengere en 14 dager, før man måtte frem med kredittkortet. Men har aldri vært noen WOW fan. http://www.worldofwarcraft.com/misc/beta-signup.html tror nok det er en forpliktelse her, hvis man først har testet spillet, må man kjøpe spillet når det blir utgitt.

Uansett så har jeg Counter strike beta på steam, bare fordi jeg har Counter strike 1.6 fra før av.

Ellers så følger noen tilfeller, Beta versjoner med forpliktelser/begrensinger, f.eks at man må spille minst i 12 timer i uken, eller slutter å funger etter 1-2 uker. Og bare en få dels får tilgang til beta versjoner.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei, det skal ikke koste penger å være med i en beta.

Ellers så følger noen tilfeller, Beta versjoner med forpliktelser/begrensinger, f.eks at man må spille minst i 12 timer i uken, eller slutter å funger etter 1-2 uker. Og bare en få dels får tilgang til beta versjoner.

Selvfølgelig er det forpliktelser... Poenget med beta er ikke å la folk spille gratis, men å la folk hjelpe til med å finne bugs og gjøre produktet bedre.

At det slutter å funke etter et gitt antall dager er da helt vanlig... Ellers er det ikke en beta, da er det en demo og da går argumentet ditt om WoW bort.

At man MÅ spille et gitt antall timer er ikke sant, ingen kan bestemme hvor lenge du gjør noe som helst. Men signer du opp for en beta så tester man gjerne så lenge man har mulighet.

Også at få har tilgang til beta er sant i noen tilfeller.

Det finnes åpne og lukkede betaer (trenger invite til lukkede)... BC2 hadde åpen beta, Crysis 2 skal ha lukket beta.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er ikke så mange spill du får kjøpt i butikker som har støtte for Steamworks. Som regel kun Valve-spill og noen andre (blant annet MW2 og Black Ops). Her er ei ufullstendig liste over Steamworks-spill. Så uansett hvilken butikk du kjøper spillet i, og det ikke støtter Steamworks, så vil du ikke kunne få lagret spillet i Steam-kontoen din. Men det er jo så klart mulig å legge de til som "Non-Steam" da (men det er vel ikke slik du vil ha det).

Angående Crysis 2 betaen for Xbox 360, så trenger du også en Gold Live-konto står det i e-mailen jeg fikk. Har du det?

Ellers så stemte det Kakeshoma nevnte ovenfor.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå har jeg 241 spill, så er ikke så lite akkurat til steam.

Kjøpte fear 2, som også bruker steam.

Nei gidder ikke å betale for Gold Live-konto. Sølvkonto for holde.

Hva med https://www.combattesting.com/testers_info.php Er det bare tull?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tull hva da?

Combat Testing er helt seriøst.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er jo fordi du kjøpte de 241 spillene via Steam. Kjøper du de utenom vil du ikke få registrert de i Steam kontoen din, med mindre de støtter Steamworks, som Fear 2 tydligvis gjør.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

www.play.com har billige spill. Du får dem hjem på døren via gratis frakt:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive