[LØST] Sende statuskode HTTP 200 OK med PHP?

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Så vidt jeg forstår så er statiske URLer bedre for søkemotorene enn dynamiske, så jeg vil derfor gjøre om side.php?var=1&var2=2 til var/1/var2/2/

Dette tenkte jeg å gjøre med å lage en .htaccessfil med ErrorDocument 404 /side.php.

Jeg har lagt inn

<?php

header("HTTP/1.1 200 OK");

?>

på toppen, men min nettleser får fortsatt 404-feil... Dette kan da umulig være godt for søkemotorrankingen, så vil gjerne ha dette fikset. Men utifra hva jeg har lest så skal dette fungere, men det gjør altså ikke det for meg. Noen forslag om hva som kan være feil, eller annen måte å gjøre det på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei Webskater :)

Kan kjapt tilføye at du kan simulere en statisk nettside med PHP uten å nødvendigvis legge inn endringer i webserveren eller .htaccess filer. En søkebot tolker begge de følgende sidene som statiske.

På denne måten slipper du som sagt å tukle med .htaccess filer. PHP plukker nemlig opp en QUERY_STRING og setter dette som et element i $_SERVER arrayet (global "miljøvariabel"). Query-strengen inneholder selve HTTP spørringen. Du kan eksplodere strengen og hente ut hva klienten prøver å nå.

Et eksempel:

$spørring = explode ('/', $_SERVER['QUERY_STRING']);
Denne koden vil returnere følgende om klienten prøvde å nå http://itpro.no/?artikkel/les/112:
Array ( [0] => artikkel [1] => les [2] => 112 ) 

Dette arrayet kan du deretter implementere i GET-arrayet uten å måtte tukle med den eksisterende applikasjonen.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I utgangspunktet tror jeg at søkemotorer vektlegger selve innholdet på siden fremfor hvordan URL-stringen ser ut.

Men her har jeg lest mye meninger som veier for og imot, så hva som er korrekt er vanskelig å si.

Dog, fURL er jo penere å se på for normalt dødelige også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive