Iphone 4 Netcom

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, jeg kjøpte Iphonen min da den ble lansert med Netcom "iConnect", men er veldig skuffa over abonnebentet. Jeg får regning opp til 700 - 800 kr. Og ringer ikke så mye engang.. Jeg hadde Chess før, og betalte ca. 300- 400 kr. Og lurer på om noen vet om hva som er lurt å gjøre?:

Fortsette med abonnementet til august?

Bryte(låse opp) ved å betale brudd gebyr? (hvor mye koster det?)

Eller bare la være å bruke Netcom(Altså at jeg betaler fast pris, men ikke bruker på noe ringing, sms elr annet) og fikse et annet abonnement som jeg kan bruke til å ringe, sende sms osv..

Eller finnes det andre alternativer som JEG tjener på..

Tusen Takk For Svar =D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan desverre ikkje hjelpe deg med så masse, utanom å sei det at eg og ha iPhone 4. Med Tele2...

Kjøpte telefonen på apple.no sine appstore sider pga der treng man ikkje å kjøpe med abonomang..

Hadde eg vert deg, hadde eg brudt avtalen med netcom og skaffet noe annet som er billigere... Men det kan også være ein grunn for at du betaler så mye... Du betalte kanskje ikkje så masse for telefonen sammen med abonomanget og må dermed betale "Ned" telefonen gjennom telefonrekningene....

Håper du ble noe klokere...

Og håper det ordner seg med iPhonen din

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du betaler nok en sum i tillegg til selve bruken av mobilnettet, og det er den som gjør at regningen blir som den blir.

netcom's sider er månedsprisen for iphone 4 med iconnect 350. Og da kommer bruk av nettet i tillegg, som ikke ser spesielt billig ut:

Månedspris - 348,-

Minuttpris - 0,45

SMS - 0,59

MMS - 1,99

Startpris - 0,89

Det vil si du bruker telefonen, utenom månedspris, for ca 450kr/mnd. Akkurat det er ikke unormalt, men når prisene er slik de er er det ikke mye bruk som skal til før denne prisen blir nådd.

Å avslutte abonnementet før bindingstiden blir slik, jfr vilkårene til netcom.

Er Kunden i bindingstid ved oppsigelse av Abonnementsavtalen utløses et bruddgebyr. Dersom en Kunde bryter forutsetningene, jf. bl.a. pkt. 2 siste setning i Abonnementsavtalen, for inngåelse av denne avtalen (f.eks. ved å bryte avtalen mer enn én gang), forbeholder NetCom seg retten til i tillegg til bruddgebyret, å fastholde Abonnementsavtalen og kreve betaling av abonnementsavgiften ut bindingstiden (dvs. antall gjenstående mnd x abonnementsavgiften iht. inngått avtale). For grovere tilfeller av misbruk forbeholder NetCom seg i tillegg til dette rett til å kreve erstattet fra kunden sitt fulle økonomiske tap, dvs. det resterende fortjenestetap for bindingstiden

Men du kan bestille et billigere abonnement hos chess/onecall som er så og si "gratis" ut året nå, og heller bare betale netcom det faste beløpet per mnd. Det vil uansett bli billigere for deg. Iallefall ut året. Dog, du må få fjernet operatørlåsen (f.eks via jailbreak, hvis dette er mulig).

Om jeg beveger meg inn i et område som egentlig ikke er lov nå er jeg litt usikker på, men å fjerne operatørlåsen ved å gå utenom selve operatøren tror jeg er et valg man selv kan ta uten at det er straffbart på noe vis. Kanskje garantibrudd på telefonen, men det er nå så.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive