[LØST] Koble cdspiller på pc høyttalere?

10 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Har fått en NEC CD-410, men siden jeg ikke har skaffet meg forsterker og koble denne på enda, så tenkte jeg at jeg kunne koble den som input på pc'n, og få ut lyd i høyttalerene på den bærebare til jeg får tak i forsterker. Men for det første, hvordan gjør jeg det? Hvordan vill det fungere? Vilken ingang skal jeg bruke? Pc'n det er snakk om er en Acer aspire 5920G.

Noen ideer til hvordan jeg kan sette opp dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du tenker altså på fra CD spiller til PCen? også til høytallerne?

Eller fra pc til høyaller?

PC bruker ofte jack, HDMI, Optisk fiber for lyd.

Mens forsterker ofte bruker fiber, RCA, HDMI, om du har samme inngang/utgang mellom enhetene bruk det.

Ellers bruk RCA til jack kabel.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er RCA ut på cd spilleren.. Og så har jeg noen slike mini jack inn på pc'n, og jeg tenkte på å bruke laptopens innebygde høyttalere, siden jeg ikke har ingen andre høyttalere å bruke foreløpig-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

benytt en rca til 3,5 mm stereoplugg ledning og koble på line in på pc'n, sjekk om du kan sette line in til å spille ut på høytalerne på tilsvarende vis av slik du får mikrofon på høytalrne

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal ta med meg en kabel når jeg skal hjem igjen og teste.. har mange slike kabler hos faren min :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan jeg få spørre hvorfor du skal bruke CD-spilleren isteden for å putte plata rett i pc-en?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For det første, så har jeg lyst til å teste cdspilleren jeg fikk. For det andre, så har jeg en delvis defekt cdrom...Med delvis mener jeg at den fungerer som den selv vil. Noen ganger vill den ikke fungere i det hele tatt, noen ganger vill den... Men det skal bli fikset senere.. Har funnet igjen en 5m lang kabel fra rca til 3,5mm så da skal jeg teste når jeg kommer hjem igjen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Måtte koble den på mic in for å få det til å fungere :) Funker som ei kule, bare litt skurring, men det gjør ikkeno. Var bare for å teste.takk for forslag :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Å koble den på mic inngangen kan på noen lydkort skade kortet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den fungerte ikke på line in. Men kan prøve litt mer imorra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive