[LØST] Bot/Crawler for å åpne webside hvert X minutt?

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Jeg trenger et program/script + en måte å kjøre det på. Må oppfylle disse kriteriene:

- Det skal kjøre 24/7, men kan ikke kjøre på min egen datamaskin, fordi den vil ikke være påslått 24/7.

- Det skal åpne en webadresse hvert x minutter (for å kjøre et PHP-script som ligger på denne webadressen).

Noen som har et forslag for hvordan jeg kan gjøre dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Disse to er nesten det samme som jeg allerede har laget, men det er jo hele poenget mitt:

For at disse skal kjøres er jeg nødt til å gå inn selv å kjøre disse scriptene, de kjøres ikke med mindre noen går inn på siden. Jeg vil at scriptet jeg har på denne webadressen skal kjøres hvert 15. minutt, UTEN at jeg er nødt til å gjøre noe manuelt, derfor trenger jeg et script som kjøres 24/7 uten at noen gjør noe for å starte det hvert 15. minutt. Derfor kan jeg ikke bruke PHP til dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ahh ser den. Trodde du ville bruke PHP. Ja da blir det vel litt mer komplisert. Må vel brukes noe java, vb.net eller c++ eller noe kanskje.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hvis du har lyst å lære deg litt enkel keyboard-emulering for å gjøre jobben så prøv med autohotkey. Det er gratis og jeg lærte de fleste grunnleggende funksjoner fra programmets eget hjelp-fil (som inneholder en kort tutotial).

Med det programmet kan du enkelt lage en loop som gjentas hvert 15. minutt for å åpne en webadresse.

EDIT: så litt for sent at den var løst ;]

Endret av Teigen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive