[LØST] Nytt headset til gaming, 1000,-

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei,

Da var det på tide å bytte ut headsettet jeg har brukt frem til i dag. Trådene jeg fant ved noen søk i forumet var begynt å bli noe utdatert, og jeg trenger dermed litt hjelp til å finne noen alternativer.

Musikk spiller jeg på høytalere, så headsettet skal kun brukes til spilling. Det må dermed fungere godt til førsteperson skyttespill og det må også være mikrofon på det. Det bør også være behagelig i bruk, og gjerne noe isolerende fra omgivelsene.

Tar gjerne imot anbefalinger i forskjellige prisklasser. Maks pris er 1000,-.

På forhånd, takk for hjelp :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Right. let's cut straight to the chase...

Ingen over, ingen ved siden. Roccat Kave.

Slår rett og slett alt som er (ok da, har ikke testet det Qpad setet til 2500)

Det har ekte surround, veldig kraftig bass og utrolig klar og god lyd i både spill, film og musikk.

Du bør ha et rimelig bra lydkort for å få maks ut av det, som Asus Xonar DX/XD eller D2, eller et av de bedre fra Creative.

Tror ZayCube også er enig med det over...

Om du ikke har et lydkort eller lyst til å bruke penger på et nytt kan Corsair HS1 være interessant. Det har ekstra store drivere (50mm) og støtter Dolby Headset Surround og bruker USB.

G35 kan du også se litt på, men jeg pleier ikke anbefale det pga virtuell surround og ikke så kraftfull bass...

Som sagt, Roccat gjorde alt riktig med sitt første og eneste headset... forresten blokkerer det også all uønsket støy, men du hører fortsatt ting du bør kunne høre.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har hatt G35 for testing litt og syntes ikke bassen er noe serlig men lyd kvaliteten og 7.1 virutel sorround funker meget bra. Så det er et meget bra headset.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kjøpte meg Logitech G35 idag, etter å ha snust på litt forskjellige.

Lefdal har det til 799!! Det er en meget bra pris, vil definitivt si du får mye for pengene her:-)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Slenger meg på det Kakeshoma sier; Roccat Kave er verdt alle penga. :)

Det krever da at du har 4 stk jack-utganger. En til mic, og resterende til høyttalere. Også en USB-utgang ledig.

Servicen er også bra. Micen på headsettet mitt var DOA, men sendte nylig en e-post til Roccat, hvor jeg spurte om jeg kunne få en ny mic. Og det var ingen problem sa de, og micen skal vel ankomme postkontoret de neste dagene. Jeg har sett at en del brukeranmeldelser av headsettet hvor de sier det har forskjellige problemer som skurring eller delay i høyttalerne, mic som ikke funker osv, så det er mulig det skjer en del produksjonsfeil av og til.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svar!

Roccat Kave virket som et godt alternativ. 4 jacks blir dessverre uaktuelt, om jeg noen gang skulle finne på å ta det med meg sammen med laptopen.

Skal se litt videre på Corsair HS1 og Logitech G35. Er det noen har brukt dem spesielt til spill og har noen erfaringer der?

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive