[LØST] Hvorfor er det så vanskelig å logge seg inn på ITpro?

Hva synes brukerne?   11 stemmer

1. 1.

• Ja
    • Nei
    • Har ikke bruker/gidder ikke logge meg inn
      0

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

9 innlegg i emnet

Skrevet

Heisann!

Jeg har virret en del rundt på Itpro i rundt fire år, og jeg har opplevd flere strukturelle endringer. Etter den siste runden opplevde jeg at det ble mer knotete å logge seg inn, slik at man kan legge inn kommentarer under sitt eget navn. Stort sett ønsker jeg å lese artikler, og helst kommentere dem etterpå.

La oss ta en titt på hvordan det kan være å logge seg inn fra en tilfeldig pc, og kommentere en artikkel:

1. Jeg laster forsiden, http://itpro.no/
  2. Herfra er det ingen lenker til pålogging.
  3. Jeg åpner en artikkel, og finner kommentarboksen. Jeg skriver kommentaren.
  4. Jeg er ikke pålogget, så jeg må trykke "logg inn". Ikke helt opplagt hvor jeg skal trykke.
  5. Javel... nå kom jeg til Forumet. Ligger artikkelen her? Nei... se der, øvert i høyre hjørne, "logg inn"
  6. Enda en side lastes, nå med brukernavn og passordboks. Jeg fyller inn.
  7. ]g kommer til forumet igjen. Jeg ville jo til artikkelen!
  8. Jeg trykker "tilbake" tre ganger
  9. Og jeg står som "ikke innlogget" (noen ganger er jeg innlogget)
  10. F5 (refresh)
  11. Innlegget mitt er borte, men jeg vises i hvert fall som "innlogget"
  12. Jeg skriver kommentaren på nytt
  13. Nettleseren popper opp til toppen av siden igjen, og jeg må scrolle ned for å se kommentaren min.

Trenger det virkelig å være så vanskelig. På eksempelvis ITAvisen.no trenger jeg bare å klikke meg inn på artikkelen, skrive i kommentarboksen, og fylle inn brukernavn og passord. Boink, så er kommentaren på plass.

De fleste bruker automatisk innlogging, slik at dette problemet ikke er så stort. Jeg vil likevel anbefale teknikerne å gjøre det lettere å logge seg inn; jeg tror absolutt det vil øke aktiviteten! :-) Før var det mulig å logge seg inn fra en liten boks på forsiden. Det hadde ikke gjort noe om vi hadde slengt på en liten boks på dagens forside! Nåvel, dette er i hvert fall min mening!

Vaskeklut

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Er enig at itpro, har blitt vanskeligere å bruke etter siste oppdatering.

Bare for å nevne er "Propoeng" ikke lengere i bruk, nå går det mere på hvem som er aktive, en hvem som gir gode svar.

Muligheten å stemme på innlegg, er bra, men propeng savnes fremdeles.

Har ikke bruker/gidder ikke logge meg inn

Jeg måtte logge inn, for å kunne stemme, så muligens denne ikke trengs?

Må si også at "Hurtigsvar" er litt begrenset.

Hvorfor er det slik at man kan skrive, svar også må man logge inn?

Kunne ikke man bare logget inn først?

Noen kan skrive 1000 ord, og tro at hvem som helst kan skrive svar, når "Login" greia kommer, og man blir lenker på hovedsiden er det rett og slett frusterende.

Reklamen på venstre siden, er ofte lik, som på toppen.

Det er ikke noe vits, siden hvis man ikke klikker på nr1 hvorfor vil man da klikke på nr2?

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Man kan logge inn først, og så skrive svaret. Problemet er heller at man ikke tenker over dette før man har skrevet. Hvis man da glemmer å kopiere teksten, risikerer man å måtte skrive på nytt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv å ikke blande forumet/forsiden så mye da.

Jeg er enig i at brukerfunksjonene på ITpro.no forøvrig er noe dårlig integrert, men i forumet skal det ikke være noe problem.

Og angående Hurtigsvar i forumet, så vises ikke denne boksen dersom man ikke har tillatelse til å skrive et innlegg. Det vil si at man i vårt forum må være logget inn for å svare på emner, og dermed kunne se og bruke hurtigsvar.

Vi har kun én kategori hvor gjester kan skrive innlegg nå, og det er i denne kategorien, Forumhjelp. Her er også hurtigsvar tilgjengelig, selv om man ikke er logget inn.

Det er også feil at det ikke er en innloggingsboks på forsiden av ITpro. Den finner du litt lenger ned på høyre side.

Nok om det. Jeg skal ikke nekte for at det for tiden er litt vanskelig og tungvindt integrering av innloggingsfunksjoner på ITpro i forhold til forumet. Vi jobber dog med bedre kommentarfunksjon til artikler på ITpro.

Og en siste ting, vi sammenligner oss ikke med ITavisen.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel... nå er jeg litt opptatt av at vi fokuserer mest mulig på brukerne. Jeg regner med at det overordnede målet er å få flest mulig lesere samtidig som kvaliteten på nettsiden er høyest mulig.

Med denne pcen (Google Chrome), fant jeg faktisk innloggingsboksen ganske lett. Da jeg i går så over siden (og søkte på "logg inn"), fant jeg ingen boks (Firefox og Safari, OSX). Kan være jeg ikke gjorde det helt riktig, men likevel. Jeg kan forestille meg at det hadde vært litt lettere om vi også hadde hatt en linje med tekst i headeren.

Dette er nå mine tanker. Jeg synes fortsatt siden holder et fint nivå!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det som har iritert meg mest er at innlogings boksen på framsiden er lankt nede så jeg må scrolle ned. Den brurde vert tigjengelit med en gang :D

Og så litt off tpoic:

Når kommer http://itpro.no/cv.php på på plass igjen? Den har vert slik sinsykt lenge nå :(

Endret av shudo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Online CV kommer opp igjen om ikke så kjempelenge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det gleder jeg meg til. Savnet CV i laaang tid. Over et år eller noe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei, det er ikke over et år. Det er siden januar faktisk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive