Roccat Kave uten bass og vibb?

16 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg kjøpte just roccat kave og merket at det var 4 jack og 1 usb.. kjøpte meg et soundblaster audigy se lydkort fordi mitt hovedkort har ikke 4 jack utganger. Får lyd.. merkelig 5.1 lyd.. men pytt pytt... men det er ingen bass eller viberasjon som headsettet skulle ha masse av.. noen som vet hva jeg må gjøre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den merkelige lyden kan jo være der for du har kobla feil jack plugg til feil utgang? står usb'n i? fulgte det med noen programmer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du har stilt Sub på kontrollen på fult?

Audigy kortene er dessverre elendige :( sjekk om du kan stille noe i et program som fulgte med lydkortet...

Prøv å spill av en sang el hvor du vet det er mye bass...

Det skal ikke vibrere veldig, men bassen er sinnsykt kraftig om du spiller av noen skikkelig technogreier...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

spilte på første sang man søker frem på youtube under ordet "bass song".. og for å si det slik. det er mer bass i fisen min enn det headsettet.. har et soundblaster x-fi extreme gamer edition. men da kommer det bare opp at den ikke søtter headsettet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hæ?

Lydkortet vet da ikke hvilket headset det er engang... Funker det med andre headset da? Oppdatert drivere?

Jeg tror det er lydkortet det er noe galt med, med mindre du har fått et defekt headset da...

Har du et program du styrer lyden på lydkortet i? hvilke innstillinger har du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

med creative audio control panel. kjører i 5.1

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan du sette bassen høyere da? i en mixer eller noe?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

har prøvd bass forserker og alt :/ ingen ting funker

hvilket lydkort burde jeg ha?

Endret av AplussApe
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Asus lager noen veldig gode kort, feks dette: http://www.prisguide.no/produkt/91331

Med det vil du også ha mange fete innstillinger som Flexbass som får headsetet til å riste ut hjernen din :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

ja har det. og Den rosa er jo micc og på lydkortet er fargen blå miccen, så plugga den inn der og funka. Resten gik på fargene sine. har spilt litt L4D2 og MW2.. funker med greit med surround, men ikke like mye jeg håpet på.. og absolutt ingen bass

så det lydkortet du linka kakeshoma, det vil "funke som ei kulaa?"

slik at et PANG!! ikke blir et poff.. ?

Endret av AplussApe
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Huket av for at du har sub på lydinnstillingene? Justert lydinnstillingene på kontrollen til headsettet? Jeg for min del tviler på at det vil bli så himla stor forskjell med et nytt lydkort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ja har det. og Den rosa er jo micc og på lydkortet er fargen blå miccen, så plugga den inn der og funka. Resten gik på fargene sine. har spilt litt L4D2 og MW2.. funker med greit med surround, men ikke like mye jeg håpet på.. og absolutt ingen bass

så det lydkortet du linka kakeshoma, det vil "funke som ei kulaa?"

slik at et PANG!! ikke blir et poff.. ?

Det kan jeg ikke si med sikkerhet.

Jeg vet klykken er litt skeptisk til lydkort, men kan si det er stor forskjell på Audigy SE og Xonar.

Jeg ville kjøpt et Xonar kort og prøvd, om det ikke løser problemene er det bare å sende tilbake på angrerett (åpne forsiktig så den kan returneres iht rettningslinjer)

Jeg tipper du har prøvd det meste av innstillinger osv, oppdatering av drivere, da er det neste steget å bytte litt maskinvare.

(Xonar kortet krever en 4 pins floppy strømkabel og et PCI-e x1-4-8-16 spor.)

Så får vi håpe det vil funke "som ei kulaa" :D

Du kjenner ingen med et 5.1 lydkort du kan teste hos da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har Roccat Kave og et Asus Xonar DX/XD selv, og er kjempefornøyd.

Men du må hver gang bytte bakhøyttalere med sidehøyttalere når du starter Windows, i Xonar XD Audio Center for at du skal få lyd fra sidehøyttalerne. Det er eneste minuset jeg ser, men er egentlig ikke noe problem for meg, har blitt godt vant til det . :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ok nice:D og 700kr for kortet er ikke så galt :D så å gå fra audigy se til xonar kortet.. er som å gå fra en celeron 900 til i7? :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive