En av to ram brikker defekt. 2x2GB

13 innlegg i emnet

Skrevet

Betyr dette at jeg til å (så lenge den har vært defekt), bare har hatt 2GB ram?

Vil å bytte fra 512MB ram på skjermkort, til 1500MB ram hjelpe noe?

Evt. ha større pagefile?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Litt usikker på hva du mener med det du sier. Men uansett...

Hvis den ene brikken har vært defekt så har du selvsagt bare hatt 2GB som har fungert. Men jeg tviler på at PCen din ville fungert med en ødelagt minnebrikke tilkoblet.

Å skifte minne på skjermkort er ikke noe man gjør selv, men hvis du snakker om å skifte skjermkort til et bedre ett som samtidig har mer minne så vil nok det gjøre noe med ytelsen i spill, men det er avhengig av hvilket skjermkort du skifter fra og hva du skifter til, samt hva resten av PCen din består av.

Du vil ikke få merkbart bedre ytelse med større sidevekslingsfil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Litt usikker på hva du mener med det du sier. Men uansett...

Hvis den ene brikken har vært defekt så har du selvsagt bare hatt 2GB som har fungert. Men jeg tviler på at PCen din ville fungert med en ødelagt minnebrikke tilkoblet.

Å skifte minne på skjermkort er ikke noe man gjør selv, men hvis du snakker om å skifte skjermkort til et bedre ett som samtidig har mer minne så vil nok det gjøre noe med ytelsen i spill, men det er avhengig av hvilket skjermkort du skifter fra og hva du skifter til, samt hva resten av PCen din består av.

Du vil ikke få merkbart bedre ytelse med større sidevekslingsfil.

Skal ha 480 GTX.

Hvis det ikke er rammen som gir meg BSOD, hva kan det da være?

Prøvde å overklokke ram til 1000MHz.. for gøy, kan ikke dette ha skadet ram på noen måte?

Og burde det ikke fungere så lenge 1 av to ram brikker fungerer, og heller kræsje da den defekte prøver å hjelpe til, men ikke klarer, så jeg får BSOD kanskje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om du får bluescreen, og rammen er ikke løs.

Prøv å ta ut en av rambrikkene, funger maskinen helt bra er det ram brikken som er problemet.

Hvis du overklokket ram fra 800 mhz til 1000 mhz, kan det ha ført til ustabilitet, eller defekt ram brikke, har du prøvd å resette bios?

Hva slags volt har du brukt? Om du holder 1.8 volt på DDR2 ram, bør ikke det ha skadet ram, men det kan jo skje, men er som regel volten som gjør skaden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjønner ikke en dritt av BIOS, så har ikke peiling på hvilken volt den får. Kan ta bilder å vise.

Men, det er 400MHz DDR2. Altså totalt 800. PCen daua da jeg trykka på lagre instillinger. Starta igjen, men tok med en gang å resatt det. Alt er nå helt vanlig. Resatt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du overklokket uten å vite hva du gjorde, så kan du ha ødelagt noe ja. F.eks ved å ha økt spenninger alt for mye..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da jeg var utplassert på it-total, hadde duden der en "PC-CHECK" cd. Den testa alle komponenter i PC'n. Får prøve å skaffe den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det du kan gjøre er å teste brikkene for feil. Et enkelt gratisprogram ute som er beregnet på dette er memtest86. Om du har en USB-minnebrikke du kan bruke, vil jeg anbefale deg å prøve dette; med en brikke om gangen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Begge var feilfri.

Men samma pokker.

Har 480 GTX nå, ingen bsod'er til nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du legger ut et par av de siste minidump-filene så kan vi se hva som gav deg blåskjerm. Ligger her: C:\windows\minidump\

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

EDIT: Fikk en helt ny idag. 5min siden.

Rename tila til .rar , opplasteren var ikke fornøyd med det. Ikke 7z heller.

091810-21434-01.txt

Endret av it-duden
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Feil funnet. Ligger i at volt på CPU er på auto, og øker til 4-5 under load.

Så snart jeg finner ut hvordan, skal jeg fikse det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

4-5 volt? skitt.. det bør du fikse veldig fort, ikke bruk maskinen før du har satt riktig volt i BIOS.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive