[LØST] Western Digital My Book World Edition 1TB

2 innlegg i emnet

Skrevet

Har ein Western Digital My Book World Edition 1TB som eg kjører på nettverket hjemme i stua...

Men når eg overfører store ting til den, tar dette som oftest lang tid, og internett kan eg glemme å bruke samtidig siden overføringa "kveler" ruterens ytelse...

Kunne dermed tenke meg å kjøre denne hardisken på USB i tilleg.

Det er ein "Hun" USB plugg bakpå Hardisken (stor USB, slik som er i pc'er)

Og lurer med dette om det er noen USB "Han" til "Han" ? og om dette vil funke ?

Eller funker kun hardisken på nettverk ?

Takk for alle svar :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

At kablen du etterspør finnes er klart, men de er laget for filoverføringer mellom pc'r.

Som oftest kommer de med programvare som må innstalleres på begge enheter.

USB-porten på WD-disken kan ikke kobles direkte til en datamaskin, men den lar deg koble til en ekstern USB-stasjon til World Edition i tilfelle du trenger mer lagringsplass på nettverket.

Ang at nettverket blir tregt ved filoverføring til WD-disken kan være at den tar hele kapasiten.

Hent frem oppgavebehandlingen neste gang du overfører filer og velg fanebladet nettverk for å sjekke hvor mye som brukes.

Nå vet ikke jeg hvilken overføringsmetode du bruker, men jeg bruker Ftp(filoverføringsprotokoll) hvor du har mulighet til å justere hastighet ved filoverføringer.

Jeg har ikke satt noen begrensinger i Filezilla da nettverksforbruket sjelden går over 50% ved opplasting til min nasdisk.

Her kan du laste ned en miniguide, ftp for lokalt nettverk.

Det kan også være at modemet ikke takler trafikken.

Jeg hadde problemer med streaming av film når nas'n var tilkoblet modemet(NGT) og nettverket gikk via strømnettet.Som en test kjøpte jeg en airlink 29150 som jeg satte opp som trådløst aksesspunkt, koblet til nas'n og kan nå streame isofiler trådløst uten lagg.

Fordelen med oppsettet var at jeg fikk tilgang til nasdisken via trådløs og kablet nettverk.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive